‘Hoogmoed’ oorzaak Tesla’s leveringsachterstand

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dit jaar verwacht Tesla tussen de 80 en 90 duizend nieuwe voertuigen af te leveren. De fabrikant meent op schema te liggen voor deze doelstelling. 

De productie en aflevering van Model X’en liep vertraging op doordat er in januari en februari een tekort aan onderdelen was, die langer duurde dan aanvankelijk verwacht. Toen deze problemen waren opgelost, liepen de afleveringen snel op. Eind maart rolden er 750 Model X’en per week van de band.

Hoogmoed
De oorzaak van de problemen was Tesla’s – naar eigen zeggen – “hoogmoed om veel te veel nieuwe technologie in de Model X-versie 1 te stoppen”, gecombineerd met onvoldoende capaciteit bij toeleveranciers en Tesla’s gebrek aan interne capaciteit om zelf de onderdelen te bouwen. 

Tesla zegt deze drie issues te tackelen, zodat deze problemen niet de kop opsteken bij de lancering van de Model 3 in 2017.

Automotive-journalist Wim Oude Weernink schreef een column over de introductie van de Model 3. 

‘Hoogmoed’ oorzaak Tesla’s leveringsachterstand | Automotive Online

‘Hoogmoed’ oorzaak Tesla’s leveringsachterstand

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dit jaar verwacht Tesla tussen de 80 en 90 duizend nieuwe voertuigen af te leveren. De fabrikant meent op schema te liggen voor deze doelstelling. 

De productie en aflevering van Model X’en liep vertraging op doordat er in januari en februari een tekort aan onderdelen was, die langer duurde dan aanvankelijk verwacht. Toen deze problemen waren opgelost, liepen de afleveringen snel op. Eind maart rolden er 750 Model X’en per week van de band.

Hoogmoed
De oorzaak van de problemen was Tesla’s – naar eigen zeggen – “hoogmoed om veel te veel nieuwe technologie in de Model X-versie 1 te stoppen”, gecombineerd met onvoldoende capaciteit bij toeleveranciers en Tesla’s gebrek aan interne capaciteit om zelf de onderdelen te bouwen. 

Tesla zegt deze drie issues te tackelen, zodat deze problemen niet de kop opsteken bij de lancering van de Model 3 in 2017.

Automotive-journalist Wim Oude Weernink schreef een column over de introductie van de Model 3.