DCDW 211: “Het is eigenlijk het momentum om de schade in te halen en orders te genereren”

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Jeroen: We hebben natuurlijk grote plannen bij Rhino. Zoals jullie misschien wel weten is het bedrijf van origine Engels. Maar we werken nu ook al een aantal jaar in Europa en dat willen we natuurlijk verder uitbreiden. Daarom is het voor mij en mijn Europese team ook de missie om de online automotive en de events voor autobedrijven beter te maken. We doen dat nu al in verschillende landen, maar dat willen we natuurlijk verder uitbreiden. Bijvoorbeeld naar Scandinavië, maar ook naar andere landen in Europa. Momenteel zijn we alweer actief in Duitsland, Nederland, België, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Italië. Dat gaat dus de goede kant op. Hierdoor heb ik ook grote stappen kunnen maken binnen het bedrijf. Ik ben bijvoorbeeld begonnen als Business Development Manager, waarbij ik verantwoordelijk was voor de contacten met dealers en merken in Nederland en België. Maar nu ben ik ook operationeel meer actief in de processen en het uitbouwen van activiteiten in Europa. 

Nieuwe corona maatregelen

Omdat de dealers vanaf deze week weer op afspraak open mogen, zijn we natuurlijk hard bezig met verschillende campagnes, zowel kleinschalig als all inclusive events. Hierbij laten we in eerste instantie de klanten weten dat we op afspraak weer open zijn. Dat is natuurlijk goed nieuws voor iedereen. Het is eigenlijk het momentum om de schade in te halen en traffic en orders te genereren. Wat wij daarin kunnen doen, is dat we data campagnes of events inrichten, waarbij we inderdaad de database uitnodigen om een afspraak in te plannen. Dat kan bijvoorbeeld via een online boekingssysteem. Wanneer we het bekende VIP event doen, dan adviseren we altijd een selectie uit te nodigen om te zorgen dat je ook kwalitatieve leads krijgt waar je een goede scoringskans hebt. Maar op het moment dat een bedrijf zegt dat ze bijvoorbeeld op basis van e-mail een campagne willen opzetten met een link naar een online boeking, dan kan je de selectie natuurlijk veel breder houden. Dat laatste is natuurlijk het meest aantrekkelijk omdat je dan uiteraard een veel grotere database aanhoudt en je op die manier zoveel mogelijk afspraken kunt genereren. 

Plannen komende 8 weken 

Om op de huidige situatie in te spelen, kunnen we als Rhino Events veel aanbieden. Zo hebben de all inclusive events normaliter een doorlooptijd van zes weken maar kunnen we dat nu uiteraard nog voor april inregelen. Daarnaast kunnen we op korte termijn bijvoorbeeld een videocampagne doen waarbij de eigenaar of de salesmanager een opgenomen en geëdite video in een e-mailcampagne kan pushen naar de klant. Die kun je dan ook weer linken aan een online boeking die je bijvoorbeeld via de website met een button genereert. Maar dit kan ook gedaan worden bij prospects, indien ze een aantal gegevens achterlaten. Door middel van die online boeking regelen we vervolgens afspraken en geven we advies op het proces. Voor de pre-kwalificatie hebben we inmiddels ook een streaming tool die je kan inzetten om die afspraak nog beter te doen. Die flexibele streaming tool is een soort Facetime gesprek dat onafhankelijk van het besturingssysteem is, dus je hebt er geen app voor nodig, en het heeft een hogere kwaliteit dan bijvoorbeeld Facetime of WhatsApp. Zo is het een perfecte tool om gesprekken te voeren met de klant. 

https://www.dcdw.nl/podcast/jeroen-boeve-van-rhino-events/

DCDW 211: “Het is eigenlijk het momentum om de schade in te halen en orders te genereren” | Automotive Online

DCDW 211: “Het is eigenlijk het momentum om de schade in te halen en orders te genereren”

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Jeroen: We hebben natuurlijk grote plannen bij Rhino. Zoals jullie misschien wel weten is het bedrijf van origine Engels. Maar we werken nu ook al een aantal jaar in Europa en dat willen we natuurlijk verder uitbreiden. Daarom is het voor mij en mijn Europese team ook de missie om de online automotive en de events voor autobedrijven beter te maken. We doen dat nu al in verschillende landen, maar dat willen we natuurlijk verder uitbreiden. Bijvoorbeeld naar Scandinavië, maar ook naar andere landen in Europa. Momenteel zijn we alweer actief in Duitsland, Nederland, België, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Italië. Dat gaat dus de goede kant op. Hierdoor heb ik ook grote stappen kunnen maken binnen het bedrijf. Ik ben bijvoorbeeld begonnen als Business Development Manager, waarbij ik verantwoordelijk was voor de contacten met dealers en merken in Nederland en België. Maar nu ben ik ook operationeel meer actief in de processen en het uitbouwen van activiteiten in Europa. 

Nieuwe corona maatregelen

Omdat de dealers vanaf deze week weer op afspraak open mogen, zijn we natuurlijk hard bezig met verschillende campagnes, zowel kleinschalig als all inclusive events. Hierbij laten we in eerste instantie de klanten weten dat we op afspraak weer open zijn. Dat is natuurlijk goed nieuws voor iedereen. Het is eigenlijk het momentum om de schade in te halen en traffic en orders te genereren. Wat wij daarin kunnen doen, is dat we data campagnes of events inrichten, waarbij we inderdaad de database uitnodigen om een afspraak in te plannen. Dat kan bijvoorbeeld via een online boekingssysteem. Wanneer we het bekende VIP event doen, dan adviseren we altijd een selectie uit te nodigen om te zorgen dat je ook kwalitatieve leads krijgt waar je een goede scoringskans hebt. Maar op het moment dat een bedrijf zegt dat ze bijvoorbeeld op basis van e-mail een campagne willen opzetten met een link naar een online boeking, dan kan je de selectie natuurlijk veel breder houden. Dat laatste is natuurlijk het meest aantrekkelijk omdat je dan uiteraard een veel grotere database aanhoudt en je op die manier zoveel mogelijk afspraken kunt genereren. 

Plannen komende 8 weken 

Om op de huidige situatie in te spelen, kunnen we als Rhino Events veel aanbieden. Zo hebben de all inclusive events normaliter een doorlooptijd van zes weken maar kunnen we dat nu uiteraard nog voor april inregelen. Daarnaast kunnen we op korte termijn bijvoorbeeld een videocampagne doen waarbij de eigenaar of de salesmanager een opgenomen en geëdite video in een e-mailcampagne kan pushen naar de klant. Die kun je dan ook weer linken aan een online boeking die je bijvoorbeeld via de website met een button genereert. Maar dit kan ook gedaan worden bij prospects, indien ze een aantal gegevens achterlaten. Door middel van die online boeking regelen we vervolgens afspraken en geven we advies op het proces. Voor de pre-kwalificatie hebben we inmiddels ook een streaming tool die je kan inzetten om die afspraak nog beter te doen. Die flexibele streaming tool is een soort Facetime gesprek dat onafhankelijk van het besturingssysteem is, dus je hebt er geen app voor nodig, en het heeft een hogere kwaliteit dan bijvoorbeeld Facetime of WhatsApp. Zo is het een perfecte tool om gesprekken te voeren met de klant. 

https://www.dcdw.nl/podcast/jeroen-boeve-van-rhino-events/