‘Cadillac verkoopt Lyriq ook in Duitsland’
Cadillac breidt de verkoop van zijn elektrische Lyriq uit naar Duitsland, zo meldt Automobilwoche. Cadillac wil met het model op de Duitse markt de concurrentie aangaan met andere premium-modellen zoals de Mercedes-Benz EQE en Audi Q8 E-tron. De verkoop gebeurt uitsluitend online.
Inmiddels is in een paar Europese landen de Lyriq verkrijgbaar. De dochteronderneming van General Motors begon afgelopen oktober in Zwitserland met de verkoop van de Lyriq. Vervolgens voegde Cadillac Zweden en Frankrijk toe. Cadillac is van plan om het model ook in Groot-Brittannië te verkopen, maar de automaker heeft nog niet gezegd wanneer de verkoop daar zal beginnen.
“We zijn niet zoals veel andere elektrische merken, we willen de auto aanbieden aan mensen die er hun persoonlijkheid mee willen uiten”, vertelt managing director Jaclyn McQuaid van GM Europe aan Automobilwoche. “Onze klanten zijn moderne mensen die houden van prestaties en van technologie.”
‘Extreem concurrerend’
Zo stelt zij dat Cadillac Europese klanten wil overtuigen met de “extreem concurrerende” prijs die de Lyriq heeft. De Lyriq is echter met 85 duizend euro duur en het gekozen direct sales retailmodel belooft weinig goeds voor de aantallen, zo staat in in de AM-powerranking. De Lyriq heeft vooralsnog een kleine slagingskans.
De Europese verkoop van de Lyriq wil nog niet vlotten. Volgens cijfers van marktonderzoeker Dataforce zijn er slechts zeven Lyriq’s geregistreerd in Europa, zo schrijft Automotive News Europe.
In het verleden poogde Cadillac ook om de concurrentie aan te gaan met de Duitsers. Dat ging niet van een leien dakje. Lees er alles over in de rubriek Grijs Verleden.