Monroe introduceert hydraulische terugslagstop voor EV-schokbrekers

Monroe • Het systeem vermindert volgens de fabrikant de terugslag en het geluid dat ontstaat wanneer de schokdemper terugveert
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Shutterstock)

Tenneco heeft een verstelbare, hydraulische terugslagstop ontwikkeld voor Monroe-schokdempers in elektrische auto’s. Het systeem vermindert volgens de fabrikant de terugslag en het geluid dat ontstaat wanneer de schokdemper terugveert, vooral bij elektrische auto’s en andere zware personenauto’s.

“Dit innovatieve systeem helpt autofabrikanten om de zware belasting van de vering bij elektrische voertuigen beter te beheersen,” zei Dan Keil, directeur product engineering bij Tenneco. “Deze nieuwe technologie biedt uitstekende dempingsprestaties, een breed instelbereik en minder gewicht en complexiteit. Het is precies wat nodig is voor elektrische en hybride voertuigen en andere zware auto’s.”

Het nieuwe systeem, Monroe Ride Refine Advanced HRS (hydraulic rebound stop), maakt volgens Tenneco ook versterkingen aan het chassis overbodig die normaal gesproken nodig zijn om harde klappen op te vangen. Het kan op maat worden ingesteld om de auto beter te laten rijden, zo stelt het bedrijf.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

Monroe introduceert hydraulische terugslagstop voor EV-schokbrekers | Automotive Online

Monroe introduceert hydraulische terugslagstop voor EV-schokbrekers

Monroe • Het systeem vermindert volgens de fabrikant de terugslag en het geluid dat ontstaat wanneer de schokdemper terugveert
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Shutterstock)

Tenneco heeft een verstelbare, hydraulische terugslagstop ontwikkeld voor Monroe-schokdempers in elektrische auto’s. Het systeem vermindert volgens de fabrikant de terugslag en het geluid dat ontstaat wanneer de schokdemper terugveert, vooral bij elektrische auto’s en andere zware personenauto’s.

“Dit innovatieve systeem helpt autofabrikanten om de zware belasting van de vering bij elektrische voertuigen beter te beheersen,” zei Dan Keil, directeur product engineering bij Tenneco. “Deze nieuwe technologie biedt uitstekende dempingsprestaties, een breed instelbereik en minder gewicht en complexiteit. Het is precies wat nodig is voor elektrische en hybride voertuigen en andere zware auto’s.”

Het nieuwe systeem, Monroe Ride Refine Advanced HRS (hydraulic rebound stop), maakt volgens Tenneco ook versterkingen aan het chassis overbodig die normaal gesproken nodig zijn om harde klappen op te vangen. Het kan op maat worden ingesteld om de auto beter te laten rijden, zo stelt het bedrijf.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.