Winst Hankook stijgt ondanks ‘moeilijke marktomstandigheden’

Hankook • Hankook werkt samen met bijna vijftig verschillende autofabrikanten wereldwijd.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Hankook en Goodyear worden door Auto Bild Allrad beoordeeld als beste all-season makers van 2021.
(Foto: Shutterstock)

Zowel de omzet als de winst van Hankook stijgt in het tweede kwartaal van 2024. Het bedrijfsresultaat neemt toe met 69,2 procent en de omzet stijgt met 2,4 procent op jaarbasis. Hankook behaalde in het tweede kwartaal van 2024 een omzet van ruim 1,5 miljard euro en een winst van 284,5 miljoen euro. Dat meldt Hankook in een persbericht.

Ook bandenbedrijf Continental zag zijn winst in het tweede kwartaal toenemen. Het bedrijf zag de winstgevendheid toenemen, vooral dankzij lagere kosten door het schrappen van duizenden arbeidsplaatsen in de afgelopen tijd.

Sponsor

Hankook slaagde er naar eigen zeggen in te blijven groeien door strategische investeringen en samenwerking met premium autofabrikanten. Met name de iON-familie, banden speciaal ontworpen voor elektrische auto’s, presteert naar eigen zeggen goed.

Het bedrijf breidde deze samenwerking met autofabrikanten uit in het tweede kwartaal van 2024 en levert voortaan banden voor onder andere de Porsche Taycan, Audi e-tron GT en Q4 e-tron, BMW i4, Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 6, Kia EV3 en EV9, Tesla Model Y en Model 3, evenals BYD Song Max en Yuan. Momenteel levert Hankook banden voor ongeveer 280 modellen aan bijna vijftig verschillende autofabrikanten wereldwijd.

Eerder werd bekend dat Hankook het sponsorcontract met UEFA Europa League verlengde.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie, waar hij voornamelijk gespecialiseerd is in leasing. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Winst Hankook stijgt ondanks ‘moeilijke marktomstandigheden’ | Automotive Online

Winst Hankook stijgt ondanks ‘moeilijke marktomstandigheden’

Hankook • Hankook werkt samen met bijna vijftig verschillende autofabrikanten wereldwijd.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Hankook en Goodyear worden door Auto Bild Allrad beoordeeld als beste all-season makers van 2021.
(Foto: Shutterstock)

Zowel de omzet als de winst van Hankook stijgt in het tweede kwartaal van 2024. Het bedrijfsresultaat neemt toe met 69,2 procent en de omzet stijgt met 2,4 procent op jaarbasis. Hankook behaalde in het tweede kwartaal van 2024 een omzet van ruim 1,5 miljard euro en een winst van 284,5 miljoen euro. Dat meldt Hankook in een persbericht.

Ook bandenbedrijf Continental zag zijn winst in het tweede kwartaal toenemen. Het bedrijf zag de winstgevendheid toenemen, vooral dankzij lagere kosten door het schrappen van duizenden arbeidsplaatsen in de afgelopen tijd.

Sponsor

Hankook slaagde er naar eigen zeggen in te blijven groeien door strategische investeringen en samenwerking met premium autofabrikanten. Met name de iON-familie, banden speciaal ontworpen voor elektrische auto’s, presteert naar eigen zeggen goed.

Het bedrijf breidde deze samenwerking met autofabrikanten uit in het tweede kwartaal van 2024 en levert voortaan banden voor onder andere de Porsche Taycan, Audi e-tron GT en Q4 e-tron, BMW i4, Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 6, Kia EV3 en EV9, Tesla Model Y en Model 3, evenals BYD Song Max en Yuan. Momenteel levert Hankook banden voor ongeveer 280 modellen aan bijna vijftig verschillende autofabrikanten wereldwijd.

Eerder werd bekend dat Hankook het sponsorcontract met UEFA Europa League verlengde.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie, waar hij voornamelijk gespecialiseerd is in leasing. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.