AM Marketing Event 2024 in het teken van nieuwe auto’s, nieuwe kopers en nieuwe marketing

Event • Een van de sprekers is Christine van Hedel, de Social Media Manager van TUI Nederland. Zij is verantwoordelijk voor de sociale media en de digitale content van de reisorganisatie.
Kim Andriessen Kim Andriessen
• Laatste update:
Foto: Marcel Cazemier

Hoe kan een nieuwe generatie autokopers verleid worden tot de aanschaf van een nieuwe auto? Deze vraag staat centraal op dinsdag 15 oktober tijdens het Automotive Marketing Event, hét event voor marketeers in de automotive retail. Dit jaar is het thema ‘Next Gen’ en draait het programma om alles wat nieuw is in de autobranche: nieuwe auto’s, nieuwe marketing en nieuwe kopers. Het AM Marketing Event vindt plaats in Hotel Wings in Rotterdam.

Zo’n 30 nieuwkomers (gaan) proberen om een vaste plek te veroveren op de Europese automarkt. De concurrentie voor deze toetreders is dus moordend en dat betekent dat het dringen is op de markt. En dan is de Europese consument ook nog eens terughoudend in het aanschaffen van een EV. Goede marketing is dus belangrijker dan ooit. Maar hoe kan een jong merk goed weggezet worden in de markt? En, ook niet onbelangrijk, verandert de komst van deze nieuwkomers iets aan de marketingstrategie van de gevestigde automerken? Tijdens het evenement gaan diverse marketingexperts, onder leiding van dagvoorzitter Rolf Westgeest, op zoek naar antwoorden.

Een van de sprekers is Christine van Hedel, de Social Media Manager van TUI Nederland. Zij is verantwoordelijk voor de sociale media en de digitale content van de reisorganisatie.  Ook spreker op het hoofdpodium is omnichannel retailspecialist Edward Sleijffers. Hij weet alles over het optimaliseren van fysieke retail en online retail. Verder geven onder meer Amaury Gavaudan (Carcutter), Joost Nieuwlaar (Datamotive), Mitch van Maurik (RDC), Maarten Bekkers (Autochat) en contentmaker Rico Bakker acte de présence.

Prijsuitreiking

Een nieuwe prijs die dit jaar tijdens het Automotive Marketing Event wordt uitgereikt: de Automotive Marketing Talent of the Year 2024 (powered by Automotive Mediaventions). Deze juryprijs wordt uitgereikt aan de persoon werkzaam in de automotive die de meeste impact heeft gecreëerd met zijn/haar werk in de marketing. Wilt u kans maken op deze onderscheiding? Inschrijving is hier nog mogelijk tot en met 4 oktober.

Lees hier het verslag van het Automotive Marketing Event 2023.