AM introduceert nieuwe juryprijs: Automotive Marketing Talent of the Year 2024

Marketing Event • De Automotive Marketing Talent of the Year 2024 is een juryprijs waarbij onder meer wordt gelet op innovatie, impact, creativiteit en samenwerking.
Kim Andriessen Kim Andriessen
Foto: Shutterstock

AM lanceert tijdens het Automotive Marketing Event, dat dinsdag 15 oktober plaatsvindt in Hotel Wings in Rotterdam, in samenwerking met Automotive Mediaventions (AMV) een nieuwe onderscheiding: de Automotive Marketing Talent of the Year 2024. Deze prijs wordt uitgereikt aan een automotive-marketeer die dit jaar de meeste impact heeft gecreëerd met zijn of haar werk in de marketing.

De Automotive Marketing Talent of the Year 2024 is een juryprijs waarbij er wordt gelet op  performance, innovatie, impact, creativiteit, samenwerking en positionering. De jury bestaat uit sociale mediaspecialist Veerle Dicker (Davero), Romy Wielinga (marketingmanager Automotive) en Kim Andriessen (hoofdredacteur Automotive).

Als u kans wilt maken op de onderscheiding, kunt u zich hier aanmelden. Inschrijving is mogelijk tot en met 4 oktober. De inzending moet afkomstig zijn van een persoon die werkzaam is bij een nationaal of internationaal bedrijf dat actief is in de Nederlandse autobranche. Op deze pagina kunt u de overige voorwaarden voor deelname vinden.

Een andere prijs die tijdens het evenement op 15 oktober wordt uitgereikt, is de Social Media Campagne Award 2024. Deze onderscheiding komt toe aan het bedrijf dat, in de ogen van de juryleden, het afgelopen jaar de beste sociale mediacampagne in de automotive heeft gecreëerd.

Nieuwe auto’s, nieuwe marketing

Het Automotive Marketing Event is hĂ©t event voor marketeers in de automotive retail. Dit jaar is het thema ‘Next Gen’ en draait het programma om alles wat nieuw is in de autobranche: nieuwe auto’s, nieuwe marketing en nieuwe kopers.

Zo’n 30 nieuwkomers (gaan) proberen om een vaste plek te veroveren op de Europese automarkt. De concurrentie voor deze toetreders is dus moordend en dat betekent dat het dringen is op de markt. Goede marketing is dus belangrijker dan ooit. Maar hoe kan een jong merk goed weggezet worden in de markt? En, ook niet onbelangrijk, verandert de komst van deze nieuwkomers iets aan de marketingstrategie van de gevestigde automerken? Tijdens het evenement gaan diverse marketingexperts, onder leiding van dagvoorzitter Rolf Westgeest, op zoek naar antwoorden.