Robert Bosch BV (Bosch Car Service) wint Automotive Social Media Campagne Award

Automotive Social Media Campagne Award • Bosch kreeg de prijs voor de ‘#LikeABosch-campagne’, een actie waarmee het bedrijf de bekendheid van Bosch Car Service wilde verbeteren en de zichtbaarheid van de ruim 400 aangesloten autobedrijven wilde versterken.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Lucien Hu (midden) neemt de award in ontvangst van dagvoorzitter Rolf Westgeest (links) en AM-hoofdredacteur (rechts). (Foto: Marcel Cazemier)

Bosch Car Service (als onderdeel van Robert Bosch BV) is de winnaar van de eerste editie van de Automotive Social Media Campagne Award. De prijs werd eerder vandaag (15 oktober) uitgereikt op het AM Marketing Event in Rotterdam. De prijs komt toe aan het bedrijf dat, volgens een vakjury, het afgelopen jaar de beste sociale mediacampagne in de autobranche heeft gecreëerd.

Robert Bosch BV kreeg de prijs voor de ‘#LikeABosch-campagne’, een actie waarmee het bedrijf de bekendheid van Bosch Car Service wilde verbeteren en de zichtbaarheid van de ruim 400 aangesloten autobedrijven wilde versterken. Een video op Meta (Facebook en Instagram) had onder meer als doel om een ‘retargetingpool’ van gebruikers op te bouwen. Gebruikers die meer dan 25 procent van de video bekeken, werden getarget met advertenties van het dichtstbijzijnde Bosch Car Service autobedrijf. De advertenties waren gepersonaliseerd met de naam en locatie van elk autobedrijf en leidden naar hun website. Deze lokale advertentie resulteerde, zo stelt Bosch, tot weergaven van 3,4 miljoen advertenties.

Volgens de jury, die bestaat uit Veerle Dicker (eigenaar van Davero Maastricht), Romy Wielinga (AM-marketingmanager) en Kim Andriessen (hoofdredacteur Automotive), is de campagne van Bosch ‘goed doordacht’ en ‘sterk uitgevoerd’.

Juryrapport

In het juryrapport staat onder meer: ‘Achter de campagne van Bosch zit een goed doordacht plan waarbij er veel aandacht is besteed aan de details. Er is een heldere doelstelling gesteld, met een speciaal oog voor de lokale ondernemers, zij die het kloppende hart van de Nederlandse automotive vormen. Niet alleen het plan is slim bedacht, de campagne is ook nog eens sterk uitgevoerd.’

De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met marketingbureau Powerkraut. Door de campagne heeft Bosch Car Service zich ‘landelijk kunnen presenteren, waar opvolgend de autobedrijven lokaal zichtbaarheid hebben kunnen genereren bij de juiste doelgroep’.

De eerste Automotive Social Media Campagne Award (die een open inschrijving had) werd uitgereikt door Rolf Westgeest (dagvoorzitter van het Marketing Event) en Kim Andriessen (hoofdredacteur AM) aan Lucien Hu, concept manager bij Robert Bosch BV (Bosch Car Service).

Lees een uitgebreid verslag van het AM Marketing Event in de eerstvolgende editie van Automotive Magazine. Het oktobernummer van Automotive Magazine is vanaf dinsdag 29 oktober verkrijgbaar. Heeft u nog geen abonnement op AM? Klik hier.

Bekijk hier de video over de winnende campagne:

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Robert Bosch BV (Bosch Car Service) wint Automotive Social Media Campagne Award | Automotive Online

Robert Bosch BV (Bosch Car Service) wint Automotive Social Media Campagne Award

Automotive Social Media Campagne Award • Bosch kreeg de prijs voor de ‘#LikeABosch-campagne’, een actie waarmee het bedrijf de bekendheid van Bosch Car Service wilde verbeteren en de zichtbaarheid van de ruim 400 aangesloten autobedrijven wilde versterken.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Lucien Hu (midden) neemt de award in ontvangst van dagvoorzitter Rolf Westgeest (links) en AM-hoofdredacteur (rechts). (Foto: Marcel Cazemier)

Bosch Car Service (als onderdeel van Robert Bosch BV) is de winnaar van de eerste editie van de Automotive Social Media Campagne Award. De prijs werd eerder vandaag (15 oktober) uitgereikt op het AM Marketing Event in Rotterdam. De prijs komt toe aan het bedrijf dat, volgens een vakjury, het afgelopen jaar de beste sociale mediacampagne in de autobranche heeft gecreëerd.

Robert Bosch BV kreeg de prijs voor de ‘#LikeABosch-campagne’, een actie waarmee het bedrijf de bekendheid van Bosch Car Service wilde verbeteren en de zichtbaarheid van de ruim 400 aangesloten autobedrijven wilde versterken. Een video op Meta (Facebook en Instagram) had onder meer als doel om een ‘retargetingpool’ van gebruikers op te bouwen. Gebruikers die meer dan 25 procent van de video bekeken, werden getarget met advertenties van het dichtstbijzijnde Bosch Car Service autobedrijf. De advertenties waren gepersonaliseerd met de naam en locatie van elk autobedrijf en leidden naar hun website. Deze lokale advertentie resulteerde, zo stelt Bosch, tot weergaven van 3,4 miljoen advertenties.

Volgens de jury, die bestaat uit Veerle Dicker (eigenaar van Davero Maastricht), Romy Wielinga (AM-marketingmanager) en Kim Andriessen (hoofdredacteur Automotive), is de campagne van Bosch ‘goed doordacht’ en ‘sterk uitgevoerd’.

Juryrapport

In het juryrapport staat onder meer: ‘Achter de campagne van Bosch zit een goed doordacht plan waarbij er veel aandacht is besteed aan de details. Er is een heldere doelstelling gesteld, met een speciaal oog voor de lokale ondernemers, zij die het kloppende hart van de Nederlandse automotive vormen. Niet alleen het plan is slim bedacht, de campagne is ook nog eens sterk uitgevoerd.’

De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met marketingbureau Powerkraut. Door de campagne heeft Bosch Car Service zich ‘landelijk kunnen presenteren, waar opvolgend de autobedrijven lokaal zichtbaarheid hebben kunnen genereren bij de juiste doelgroep’.

De eerste Automotive Social Media Campagne Award (die een open inschrijving had) werd uitgereikt door Rolf Westgeest (dagvoorzitter van het Marketing Event) en Kim Andriessen (hoofdredacteur AM) aan Lucien Hu, concept manager bij Robert Bosch BV (Bosch Car Service).

Lees een uitgebreid verslag van het AM Marketing Event in de eerstvolgende editie van Automotive Magazine. Het oktobernummer van Automotive Magazine is vanaf dinsdag 29 oktober verkrijgbaar. Heeft u nog geen abonnement op AM? Klik hier.

Bekijk hier de video over de winnende campagne:

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.