Bosch Car Service en benchemarktool Wesp starten samenwerking
Bosch Car Service Nederland gaat samenwerken met Wesp Automotive Business Intelligence. Hierdoor krijgen alle Bosch Car Service autobedrijven toegang tot het data-gedreven platform van Wesp. Dat melden de bedrijven in een persbericht.
Door het gebruik van het Wesp-platform krijgen de Bosch Car Service autobedrijven inzicht in bedrijfsgegevens, zoals het aantal klanten, de gemiddelde besteding per klant en de ontwikkelingen per artikelgroep. Bovendien biedt het platform de mogelijkheid om de eigen prestaties te vergelijken met die van collega-franchisenemers, wat moet helpen om verbeterpunten in kaart te brengen en de bedrijfsvoering te verbeteren.
Norel Bomers, Concept Manager bij Bosch Car Service Nederland licht toe: “We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Wesp. Door ons netwerk te voorzien van data-gedreven tools stellen we hen in staat om hun volledige potentieel te benutten en zich te onderscheiden in de Nederlandse autobranche.”
Dashboard
De gegevens van alle Bosch Car Service-autobedrijven worden samengebracht in een gezamenlijk dDashboard. Hierin worden de ontwikkelingen binnen het volledige netwerk geanalyseerd. Dat geeft Bosch in Nederland inzichten in de ontwikkeling van EV-onderhoud in het netwerk, de verhoudingen tussen lease, zakelijke en particuliere markt en de soorten onderhoud en reparatie.
“Er zijn momenteel al bijna 200 Wesp-gebruikers in het Bosch Car Service netwerk. Nu er nog meer autobedrijven aansluiten, zal de data nog beter worden en kunnen we de producten en diensten van het Bosch Car Service concept verder afstemmen op de behoefte van het netwerk”, aldus Bomers.
Bosch in Nederland en Wesp vermelden dat de klantgegevens niet worden opgenomen in het Network Performance Dashboard.