Bosch: aparte divisie voor hybride en elektrische voertuigen

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Bosch is de nieuwe divisie gestart om in te spelen op de stijgende vraag naar (hybride-)elektrische aandrijflijnen; het bedrijf verwacht dat er rond 2025 bijna 20 miljoen hybride en elektrische voertuigen worden geproduceerd. Bosch ziet elektrische mobiliteit als een belangrijk toekomstig domein.

Bosch gaat in de nieuwe divisie al zijn aandrijftechnologieën samenvoegen zodat alle bestaande en nieuwe klanten vanuit één bron worden beleverd. Bosch benadrukt dat nieuwe ontwikkelingen niet alleen gefocust zijn op elektrische mobiliteit. De autotechnologieproducent verwacht dat er in 2025 wereldwijd ook ongeveer nog 85 miljoen nieuwe benzine- en dieselvoertuigen rondrijden.

Bosch investeert 400 miljoen euro per jaar in elektrische mobiliteit. Het grootste deel hiervan gaat naar onderzoek en ontwikkeling van batterijen. Er werken nu ongeveer 1.800 experts aan de elektromobiliteit van de toekomst.

Toyota

Toyota maakte recentelijk bekend informatie over de eigen aandrijflijnen vrij te geven. Ook wil Toyota complete aandrijflijnen gaan verkopen aan andere fabrikanten. Toyota zegt de ontwikkeling van lage-emissievoertuigen zo te kunnen versnellen. Nu leveren leveranciers de technologie alleen aan Toyota, waardoor zij geen incentive hebben om de techniek door te ontwikkelen. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Bosch: aparte divisie voor hybride en elektrische voertuigen | Automotive Online

Bosch: aparte divisie voor hybride en elektrische voertuigen

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Bosch is de nieuwe divisie gestart om in te spelen op de stijgende vraag naar (hybride-)elektrische aandrijflijnen; het bedrijf verwacht dat er rond 2025 bijna 20 miljoen hybride en elektrische voertuigen worden geproduceerd. Bosch ziet elektrische mobiliteit als een belangrijk toekomstig domein.

Bosch gaat in de nieuwe divisie al zijn aandrijftechnologieën samenvoegen zodat alle bestaande en nieuwe klanten vanuit één bron worden beleverd. Bosch benadrukt dat nieuwe ontwikkelingen niet alleen gefocust zijn op elektrische mobiliteit. De autotechnologieproducent verwacht dat er in 2025 wereldwijd ook ongeveer nog 85 miljoen nieuwe benzine- en dieselvoertuigen rondrijden.

Bosch investeert 400 miljoen euro per jaar in elektrische mobiliteit. Het grootste deel hiervan gaat naar onderzoek en ontwikkeling van batterijen. Er werken nu ongeveer 1.800 experts aan de elektromobiliteit van de toekomst.

Toyota

Toyota maakte recentelijk bekend informatie over de eigen aandrijflijnen vrij te geven. Ook wil Toyota complete aandrijflijnen gaan verkopen aan andere fabrikanten. Toyota zegt de ontwikkeling van lage-emissievoertuigen zo te kunnen versnellen. Nu leveren leveranciers de technologie alleen aan Toyota, waardoor zij geen incentive hebben om de techniek door te ontwikkelen. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.