‘BMW duwt Audi van troon als grootste premium-merk in China’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
BMW is het bestverkochte premium merk in China. (Foto: Shutterstock)

De voormalige nummer 1 onder de premium merken in China, Audi, zag het aantal registraties in de eerste elf maanden met 2,1 procent dalen naar 528.706 stuks. Daarmee moet het ook Mercedes – vorig jaar nog het derde premiummerk – achter zich laten: dat verkocht in de periode januari-november 27 procent meer nieuwe auto’s in China en kwam uit op 539.728 stuks.Lees hier de column van Arjen de Jong over hoe China de EV-markt gaat domineren.

Dat meldt Automotive News Europe vandaag. In november steeg het aantal geregistreerde BMW’s met 12 procent naar 55.293 stuks, dat van Audi met 6,5 procent naar 56.208 stuks. Mercedes-Benz noteerde een stijging van 22 procent en kwam uit op 50.813 geregistreerde auto’s in november.

Eerder dit jaar werd Audi geboycot door sommige dealers omdat het een tweede distributiekanaal wilde lanceren. Dat was voor Audi reden om het plan af te blazen.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

‘BMW duwt Audi van troon als grootste premium-merk in China’ | Automotive Online

‘BMW duwt Audi van troon als grootste premium-merk in China’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
BMW is het bestverkochte premium merk in China. (Foto: Shutterstock)

De voormalige nummer 1 onder de premium merken in China, Audi, zag het aantal registraties in de eerste elf maanden met 2,1 procent dalen naar 528.706 stuks. Daarmee moet het ook Mercedes – vorig jaar nog het derde premiummerk – achter zich laten: dat verkocht in de periode januari-november 27 procent meer nieuwe auto’s in China en kwam uit op 539.728 stuks.Lees hier de column van Arjen de Jong over hoe China de EV-markt gaat domineren.

Dat meldt Automotive News Europe vandaag. In november steeg het aantal geregistreerde BMW’s met 12 procent naar 55.293 stuks, dat van Audi met 6,5 procent naar 56.208 stuks. Mercedes-Benz noteerde een stijging van 22 procent en kwam uit op 50.813 geregistreerde auto’s in november.

Eerder dit jaar werd Audi geboycot door sommige dealers omdat het een tweede distributiekanaal wilde lanceren. Dat was voor Audi reden om het plan af te blazen.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.