Meyle: Voorgemonteerd wiellager scheelt tijd en montagefouten

Redactie Redactie
• Laatste update:
Lager en naaf als een set. (Foto: Meyle)

Meyle heeft een nieuwe wiellagerkit op de markt gebracht waarbij de hele wielnaaf vervangen wordt in plaats van alleen het lager. 

De oplossingen van de Duitse onderdelenfabrikant Meyle bestaan vaak uit losse delen waarmee een kostbaar OE-onderdeel gerepareerd kan worden. Denk daarbij aan losse bussen of kogels voor draagarmen. Voor wiellagers gooit Meyle het juist over een andere boeg. Waar deze lagers normaal gesproken los worden geleverd, ontwikkelde Meyle een kit waarin het lager zit voorgemonteerd in een nieuwe wielnaaf. De hele naaf wordt gewisseld en het oude lager hoeft dus niet meer uit de naaf geperst te worden en de nieuwe er niet meer in.

Kwart minder

Op deze manier bespaart de werkplaats veel tijd en voor de consument dure uren. Volgens Meyle kost het monteren van de naaf een kwart minder tijd dan het vervangen van losse lagers. De kits zijn vanaf nu beschikbaar voor circa drie miljoen voertuigen in het Europese wagenpark. Onder meer een aantal modellen van Audi, Ford, Mercedes-Benz en VW zijn afgedekt.

Doordat de werkplaatspers buiten gebruik kan blijven is de kans op beschadiging van de naaf, het nieuwe lager of eventuele abs-ringen nihil.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Meyle: Voorgemonteerd wiellager scheelt tijd en montagefouten | Automotive Online

Meyle: Voorgemonteerd wiellager scheelt tijd en montagefouten

Redactie Redactie
• Laatste update:
Lager en naaf als een set. (Foto: Meyle)

Meyle heeft een nieuwe wiellagerkit op de markt gebracht waarbij de hele wielnaaf vervangen wordt in plaats van alleen het lager. 

De oplossingen van de Duitse onderdelenfabrikant Meyle bestaan vaak uit losse delen waarmee een kostbaar OE-onderdeel gerepareerd kan worden. Denk daarbij aan losse bussen of kogels voor draagarmen. Voor wiellagers gooit Meyle het juist over een andere boeg. Waar deze lagers normaal gesproken los worden geleverd, ontwikkelde Meyle een kit waarin het lager zit voorgemonteerd in een nieuwe wielnaaf. De hele naaf wordt gewisseld en het oude lager hoeft dus niet meer uit de naaf geperst te worden en de nieuwe er niet meer in.

Kwart minder

Op deze manier bespaart de werkplaats veel tijd en voor de consument dure uren. Volgens Meyle kost het monteren van de naaf een kwart minder tijd dan het vervangen van losse lagers. De kits zijn vanaf nu beschikbaar voor circa drie miljoen voertuigen in het Europese wagenpark. Onder meer een aantal modellen van Audi, Ford, Mercedes-Benz en VW zijn afgedekt.

Doordat de werkplaatspers buiten gebruik kan blijven is de kans op beschadiging van de naaf, het nieuwe lager of eventuele abs-ringen nihil.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.