PSA ontlast serviceadviseur met onbemande intakepunten

Redactie Redactie
De klant laat zijn sleutels en papieren achter in een kluisje. (Foto: PSA)

PSA opent in Frankrijk een aantal onbemande self service reception kiosks. Innamepunten waar klanten hun auto 24 uur per dag hun auto kunnen halen en brengen voor een servicebeurt. Het gaat om een pilot voor onbepaalde tijd bij een Peugeot- en een Citroën-dealer in Frankrijk. Dat meldt PSA Retail in een persbericht. De bedoeling is dat op termijn alle dealers van de PSA-merken met onbemande service kiosks gaan werken.

Meer tijd voor klanten

Volgens PSA zijn de kiosken alleen bedoeld voor routine-onderhoud. “De service-adviseurs houden zo meer tijd over voor de instore bezoekers en klanten die komen voor reparaties.” Hoe het inname proces precies in zijn werk gaat maakt PSA niet bekend. Wel is duidelijk dat de klant zijn sleutels in een kluisje afgeeft en op een zuil met een touchscreen zijn gegevens en onderhoudsvraag achterlaat. De betaling vindt achteraf online plaats.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

PSA ontlast serviceadviseur met onbemande intakepunten | Automotive Online

PSA ontlast serviceadviseur met onbemande intakepunten

Redactie Redactie
De klant laat zijn sleutels en papieren achter in een kluisje. (Foto: PSA)

PSA opent in Frankrijk een aantal onbemande self service reception kiosks. Innamepunten waar klanten hun auto 24 uur per dag hun auto kunnen halen en brengen voor een servicebeurt. Het gaat om een pilot voor onbepaalde tijd bij een Peugeot- en een Citroën-dealer in Frankrijk. Dat meldt PSA Retail in een persbericht. De bedoeling is dat op termijn alle dealers van de PSA-merken met onbemande service kiosks gaan werken.

Meer tijd voor klanten

Volgens PSA zijn de kiosken alleen bedoeld voor routine-onderhoud. “De service-adviseurs houden zo meer tijd over voor de instore bezoekers en klanten die komen voor reparaties.” Hoe het inname proces precies in zijn werk gaat maakt PSA niet bekend. Wel is duidelijk dat de klant zijn sleutels in een kluisje afgeeft en op een zuil met een touchscreen zijn gegevens en onderhoudsvraag achterlaat. De betaling vindt achteraf online plaats.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.