Hoe test en reviseer je een brandstofpomp?

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zien we geen duidelijke schade in de brandstofpomp? Dan volgt een ingangstest. Wat is de klacht van de motor en zien we dat terug in de computeruitslagen? Aart laat het zien op DieselBuchli.tv. 

Testen en reviseren van brandstofpompen

De test begint met een visuele inspectie. Zien we grote beschadigingen, is een ingangstest niet nodig. Als die wel nodig is, controleren we of we de genoemde klacht terugzien in de computeruitslagen. Zo weten we precies wat er aan de hand is en gaan we overleggen met de klant. Wat zijn de te verwachten kosten Bij een revisie worden de herbruikbare delen schoongewassen en samen met nieuwe delen opgebouwd tot een pomp die weer helemaal voldoet aan de fabrieksspecificaties en een nieuw leven tegemoet gaat .

Hoe maak je een vastzittende verstuiver los?

Na de vorige uitzending van DieselBuchli.tv kregen we op onze Facebook-pagina de reactie: ‘Film maar eens een monteur die heel veel tijd kwijt is aan vastgekoekte verstuiver die met geen mogelijkheid los komt’. Nou… dat laten we graag zien. We doen dat met trillingen en een speciale vloeistof die de oxidehuid tussen het aluminium en het staal week maakt. Over het algemeen komt de verstuiver er dan in één keer uit, maar ook heel vaak in delen.

Slimme brandstofpomp van VDO

Iedereen kent het merk VDO, van tacho’s en dashboardmeters. Maar ze maken ook al zo’n 15 jaar brandstofpompen en verstuivers voor dieselmotoren. Zij waren zelfs de eersten die een brandstofpomp op de markt brachten met zowel een hogedruk- als een lagedrukregeling. Zo is er steeds precies genoeg  brandstof voorhanden, zowel bij lage belastingen als bij het accelereren. Een hele slimme pomp dus.

Weetje: Alleen de testbanken van Bosch en Hartridge zijn door de fabrikanten geautoriseerd. Dus de testbladen van die merken geven de goede uitslag. Een testbank simuleert de motor, maar dan alleen het toerental. Daardoor kunnen we de pomp finetunen op precies datgene wat hij moet doen. 

Bekijk hieronder aflevering 3 van Diesel Buchli TV of op http://buchli.tv 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Hoe test en reviseer je een brandstofpomp? | Automotive Online

Hoe test en reviseer je een brandstofpomp?

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zien we geen duidelijke schade in de brandstofpomp? Dan volgt een ingangstest. Wat is de klacht van de motor en zien we dat terug in de computeruitslagen? Aart laat het zien op DieselBuchli.tv. 

Testen en reviseren van brandstofpompen

De test begint met een visuele inspectie. Zien we grote beschadigingen, is een ingangstest niet nodig. Als die wel nodig is, controleren we of we de genoemde klacht terugzien in de computeruitslagen. Zo weten we precies wat er aan de hand is en gaan we overleggen met de klant. Wat zijn de te verwachten kosten Bij een revisie worden de herbruikbare delen schoongewassen en samen met nieuwe delen opgebouwd tot een pomp die weer helemaal voldoet aan de fabrieksspecificaties en een nieuw leven tegemoet gaat .

Hoe maak je een vastzittende verstuiver los?

Na de vorige uitzending van DieselBuchli.tv kregen we op onze Facebook-pagina de reactie: ‘Film maar eens een monteur die heel veel tijd kwijt is aan vastgekoekte verstuiver die met geen mogelijkheid los komt’. Nou… dat laten we graag zien. We doen dat met trillingen en een speciale vloeistof die de oxidehuid tussen het aluminium en het staal week maakt. Over het algemeen komt de verstuiver er dan in één keer uit, maar ook heel vaak in delen.

Slimme brandstofpomp van VDO

Iedereen kent het merk VDO, van tacho’s en dashboardmeters. Maar ze maken ook al zo’n 15 jaar brandstofpompen en verstuivers voor dieselmotoren. Zij waren zelfs de eersten die een brandstofpomp op de markt brachten met zowel een hogedruk- als een lagedrukregeling. Zo is er steeds precies genoeg  brandstof voorhanden, zowel bij lage belastingen als bij het accelereren. Een hele slimme pomp dus.

Weetje: Alleen de testbanken van Bosch en Hartridge zijn door de fabrikanten geautoriseerd. Dus de testbladen van die merken geven de goede uitslag. Een testbank simuleert de motor, maar dan alleen het toerental. Daardoor kunnen we de pomp finetunen op precies datgene wat hij moet doen. 

Bekijk hieronder aflevering 3 van Diesel Buchli TV of op http://buchli.tv 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.