ACM maant bandenbranche advertenties aan te passen

Redactie Redactie
Foto: Shutterstock

Dat heeft de ACM middels een brief laten weten aan bandenbrancheorganisatie Vaco. De autoriteit heeft recentelijk onderzoek verricht naar de prijstransparantie in de bandenbranche. Vooral bij de zogenoemde onvermijdbare kosten, die in de geadverteerde prijs moeten zitten, gaat het vaak mis. Verkopers krijgen tot 8 december 2017 de tijd om aanpassingen door te voeren. Daarna kan de ACM handhavend optreden richting bedrijven die niet voldoen.

“Bedrijven in de autobandenbranche adverteren in advertenties en op websites vaak met de verkoop van nieuwe autobanden, waarbij een prijs wordt genoemd. De ACM heeft gezien dat het vaak gebeurt dat onvermijdbare en voorzienbare kosten daarin niet zijn opgenomen. Dit is in strijd met de wet”, stelt de ACM in de brief. Volgens de wet moeten verkopers alle onvermijdbare en voorzienbare kosten in de advertentieprijs opnemen, die de consument verplicht moet maken om met de nieuwe banden uit uw zaak te vertrekken.

Lees meer op Automotive Management.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ACM maant bandenbranche advertenties aan te passen | Automotive Online

ACM maant bandenbranche advertenties aan te passen

Redactie Redactie
Foto: Shutterstock

Dat heeft de ACM middels een brief laten weten aan bandenbrancheorganisatie Vaco. De autoriteit heeft recentelijk onderzoek verricht naar de prijstransparantie in de bandenbranche. Vooral bij de zogenoemde onvermijdbare kosten, die in de geadverteerde prijs moeten zitten, gaat het vaak mis. Verkopers krijgen tot 8 december 2017 de tijd om aanpassingen door te voeren. Daarna kan de ACM handhavend optreden richting bedrijven die niet voldoen.

“Bedrijven in de autobandenbranche adverteren in advertenties en op websites vaak met de verkoop van nieuwe autobanden, waarbij een prijs wordt genoemd. De ACM heeft gezien dat het vaak gebeurt dat onvermijdbare en voorzienbare kosten daarin niet zijn opgenomen. Dit is in strijd met de wet”, stelt de ACM in de brief. Volgens de wet moeten verkopers alle onvermijdbare en voorzienbare kosten in de advertentieprijs opnemen, die de consument verplicht moet maken om met de nieuwe banden uit uw zaak te vertrekken.

Lees meer op Automotive Management.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.