Continental bouwt eigen zelfrijdende auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het technologiebedrijf ontwikkelt de sensoren, actuatoren, regeleenheden en communicatie en netwerktechnologie voor rijassistentiesystemen en automatische parkeersystemen. Tijdens de tests verzamelt de Contitech-divisie van Continental alle mogelijke data die essentieel is voor zelfrijdende voertuigen.

Continental blikt vooruit naar 2050 als volgens studies tweederde van de wereldbevolking in steden woont en zelf autorijden niet of nauwelijks mogelijk zal zijn. Omdat mensen toch van A naar B moeten en vrijheid willen in de vorm van eigen vervoer, ontwikkelt Continental de Cube.

Auto staat meeste tijd van zijn leven stil

Als voorbeeld noemt Conti de Duitse stad Berlijn waar ongeveer 3,5 miljoen mensen gemiddeld 70 minuten per dag in allerlei voertuigen inclusief openbaar vervoer aan het verkeer deelnemen. De gemiddelde auto is er klein, komt nooit op de snelweg en staat het grootste deel van zijn leven stil.

Als de auto gebruikt wordt, zitten er gemiddeld 1,3 mensen in. Inwoners van Berlijn reizen gemiddeld drie keer per dag en leggen dan 20,2 kilometer af. In het geval van situaties zoals in Berlijn is de robo-taxi volgens Conti een ideale oplossing voor het file- en parkeerprobleem. 

Continental bouwt eigen zelfrijdende auto | Automotive Online

Continental bouwt eigen zelfrijdende auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het technologiebedrijf ontwikkelt de sensoren, actuatoren, regeleenheden en communicatie en netwerktechnologie voor rijassistentiesystemen en automatische parkeersystemen. Tijdens de tests verzamelt de Contitech-divisie van Continental alle mogelijke data die essentieel is voor zelfrijdende voertuigen.

Continental blikt vooruit naar 2050 als volgens studies tweederde van de wereldbevolking in steden woont en zelf autorijden niet of nauwelijks mogelijk zal zijn. Omdat mensen toch van A naar B moeten en vrijheid willen in de vorm van eigen vervoer, ontwikkelt Continental de Cube.

Auto staat meeste tijd van zijn leven stil

Als voorbeeld noemt Conti de Duitse stad Berlijn waar ongeveer 3,5 miljoen mensen gemiddeld 70 minuten per dag in allerlei voertuigen inclusief openbaar vervoer aan het verkeer deelnemen. De gemiddelde auto is er klein, komt nooit op de snelweg en staat het grootste deel van zijn leven stil.

Als de auto gebruikt wordt, zitten er gemiddeld 1,3 mensen in. Inwoners van Berlijn reizen gemiddeld drie keer per dag en leggen dan 20,2 kilometer af. In het geval van situaties zoals in Berlijn is de robo-taxi volgens Conti een ideale oplossing voor het file- en parkeerprobleem.