Gecoate remschijf van Delphi spaart tijd

Redactie Redactie
• Laatste update:

De aftermarket remschijven zijn volledig bedekt zijn met een zinc-flake beschermlaag. In tegenstelling tot de beschermende olielaag waarin Delphi schijven tot nu toe geleverd werden, hoeft de coating niet voor montage op de auto verwijderd te worden. Delphi volgt hiermee het voorbeeld van onder meer Brembo en Kavo Parts. De laatste levert alleen nog gecoate remschijven. 

240 uur bescherming tegen pekel

Het zinc-flake zink/aluminium mengsel zorgt ervoor dat de beschermlaag beter en langer aan de remschijf hecht. Delphi claimt dat de nieuwe schijven tot zeker 240 uur bestand zijn tegen opspattende pekel omdat ze volledig met de coating bedekt zijn. De meeste remschijven zonder zinc-flake bescherming, hebben een pekelweerstand van ongeveer de 100 uur.

Volgens Katrina Hales van Delphi voldoen de zinc-flake schijven aan dezelfde kwaliteitseisen als andere Delphi remschijven. “Het verschil zit in de bescherming. De schijven worden op een milieuvriendelijke manier gelijkmatig en volledig bedekt. Dit is beter dan ze gedeeltelijk onder te dompelen in olie of paraffine zoals nu voornamelijk gedaan wordt.”

Desgevraagd bevestigt Delphi Business Development Manager Laurent Sijs aan Automotive dat de gecoate schijven vijf procent duurder zijn dan de niet-gecoate tegenhangers. Er zijn ruim 1.700 onderdeelnummers voor 92 procent van het Europese wagenpark. “En die dekking gaan we de komende twaalf maanden uitbreiden. Beide soorten remschijven blijven op de markt, zo geven we de klant zelf de ruimte om te kiezen”, aldus Sijs. 

Afgelopen maart introduceerde Delphi kopervrije remblokken voor de automotive aftermarket. De toeleverancier loopt hiermee vooruit op nieuwe wetgeving in 2025. Volgens deze nieuwe regels mag er dan in remblokken nog maar 0,5 procent koper zitten.   

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Gecoate remschijf van Delphi spaart tijd | Automotive Online

Gecoate remschijf van Delphi spaart tijd

Redactie Redactie
• Laatste update:

De aftermarket remschijven zijn volledig bedekt zijn met een zinc-flake beschermlaag. In tegenstelling tot de beschermende olielaag waarin Delphi schijven tot nu toe geleverd werden, hoeft de coating niet voor montage op de auto verwijderd te worden. Delphi volgt hiermee het voorbeeld van onder meer Brembo en Kavo Parts. De laatste levert alleen nog gecoate remschijven. 

240 uur bescherming tegen pekel

Het zinc-flake zink/aluminium mengsel zorgt ervoor dat de beschermlaag beter en langer aan de remschijf hecht. Delphi claimt dat de nieuwe schijven tot zeker 240 uur bestand zijn tegen opspattende pekel omdat ze volledig met de coating bedekt zijn. De meeste remschijven zonder zinc-flake bescherming, hebben een pekelweerstand van ongeveer de 100 uur.

Volgens Katrina Hales van Delphi voldoen de zinc-flake schijven aan dezelfde kwaliteitseisen als andere Delphi remschijven. “Het verschil zit in de bescherming. De schijven worden op een milieuvriendelijke manier gelijkmatig en volledig bedekt. Dit is beter dan ze gedeeltelijk onder te dompelen in olie of paraffine zoals nu voornamelijk gedaan wordt.”

Desgevraagd bevestigt Delphi Business Development Manager Laurent Sijs aan Automotive dat de gecoate schijven vijf procent duurder zijn dan de niet-gecoate tegenhangers. Er zijn ruim 1.700 onderdeelnummers voor 92 procent van het Europese wagenpark. “En die dekking gaan we de komende twaalf maanden uitbreiden. Beide soorten remschijven blijven op de markt, zo geven we de klant zelf de ruimte om te kiezen”, aldus Sijs. 

Afgelopen maart introduceerde Delphi kopervrije remblokken voor de automotive aftermarket. De toeleverancier loopt hiermee vooruit op nieuwe wetgeving in 2025. Volgens deze nieuwe regels mag er dan in remblokken nog maar 0,5 procent koper zitten.   

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.