Europese PSA-dealers starten met Citnow Video Check

Redactie Redactie

De Franse autofabrikant heeft dit besloten na tests in Frankrijk, Spanje, Italië, België en Polen. 

Eenvoudig

Er is gewerkt met het programma Video Check, een hulpmiddel waarmee werkplaatsmedewerkers klanten kunnen overtuigen of een reparatie aan hun auto uitgevoerd moet worden. De klant brengt zijn auto naar de dealer voor onderhoud of reparatie waar de monteur hem controleert. Onderdelen die vernieuwd moeten worden of aandacht nodig hebben, worden gefilmd en als bewijs naar de klant gestuurd. De urgentie van een reparatie heeft drie niveaus, waarvan de hoogste aan veiligheid gerelateerd is. PSA concludeerde na de tests dat de tool ‘effectief en eenvoudig’ te gebruiken is. Volgens PSA gaat de klanttevredenheid omhoog als dealers via online video met hun klanten communiceren.

Prijsopgaaf in video

Bij de video ontvangt de klant ook een prijsopgave voor de onderhoudsbeurt of reparatie, aandachtspunten en ontdekt meerwerk. De klant kan de video op zijn smartphone, tablet of pc vanaf iedere locatie bekijken en het werk geheel of gedeeltelijk goed- of afkeuren en ondertekenen.

In Nederland zijn er geen dealers die onder de vlag van de fabrikant opereren. Of ook Nederlandse dealers met het programma gaan werken, is hun eigen beslissing. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Europese PSA-dealers starten met Citnow Video Check | Automotive Online

Europese PSA-dealers starten met Citnow Video Check

Redactie Redactie

De Franse autofabrikant heeft dit besloten na tests in Frankrijk, Spanje, Italië, België en Polen. 

Eenvoudig

Er is gewerkt met het programma Video Check, een hulpmiddel waarmee werkplaatsmedewerkers klanten kunnen overtuigen of een reparatie aan hun auto uitgevoerd moet worden. De klant brengt zijn auto naar de dealer voor onderhoud of reparatie waar de monteur hem controleert. Onderdelen die vernieuwd moeten worden of aandacht nodig hebben, worden gefilmd en als bewijs naar de klant gestuurd. De urgentie van een reparatie heeft drie niveaus, waarvan de hoogste aan veiligheid gerelateerd is. PSA concludeerde na de tests dat de tool ‘effectief en eenvoudig’ te gebruiken is. Volgens PSA gaat de klanttevredenheid omhoog als dealers via online video met hun klanten communiceren.

Prijsopgaaf in video

Bij de video ontvangt de klant ook een prijsopgave voor de onderhoudsbeurt of reparatie, aandachtspunten en ontdekt meerwerk. De klant kan de video op zijn smartphone, tablet of pc vanaf iedere locatie bekijken en het werk geheel of gedeeltelijk goed- of afkeuren en ondertekenen.

In Nederland zijn er geen dealers die onder de vlag van de fabrikant opereren. Of ook Nederlandse dealers met het programma gaan werken, is hun eigen beslissing. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.