Ina introduceert vibratievrije poelie voor BMW 3-cilinder

Redactie Redactie

Minder cilinders met een kleinere cilinderinhoud en lagere toerentallen, veroorzaken veel meer trillingen en rotatieschommelingen. Normaal gezien ontkoppelt een dynamovrijlooprol de dynamo van deze rotatieschommelingen. De riemschijfontkoppelaar met boogveren en ingebouwde torsietrillingsdemper maakt de dynamovrijlooprol overbodig. Hij beperkt niet alleen de trillingen en onregelmatigheden in de hulpaandrijving, maar zorgt dankzij het kleine wrijvingsverlies ook voor minder CO2-uitstoot en een tot 2 procent lager brandstofverbruik.

De door Schaeffler ontwikkelde riemschijfontkoppelaar wordt sinds 2013 op grote schaal toegepast door autofabrikanten. Onder meer door BMW in de 1.5-liter 3-cilinder benzinemotor uit de 3-serie. De kit voor dit model is vanaf nu beschikbaar. Kits voor modellen van Opel en Volvo volgen tegen het einde van dit jaar.

Ina FEAD-kits bestaan uit gegroefde riemen, span- en geleidingsrollen en alle attributen die nodig zijn voor de montage. Afhankelijk van het voertuigtype en de belasting kan een kit bijkomend ook een generatorvrijloop, torsietrillingsdemper, waterpomp en vanaf nu dus ook een riemschijfontkoppelaar bevatten.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Ina introduceert vibratievrije poelie voor BMW 3-cilinder | Automotive Online

Ina introduceert vibratievrije poelie voor BMW 3-cilinder

Redactie Redactie

Minder cilinders met een kleinere cilinderinhoud en lagere toerentallen, veroorzaken veel meer trillingen en rotatieschommelingen. Normaal gezien ontkoppelt een dynamovrijlooprol de dynamo van deze rotatieschommelingen. De riemschijfontkoppelaar met boogveren en ingebouwde torsietrillingsdemper maakt de dynamovrijlooprol overbodig. Hij beperkt niet alleen de trillingen en onregelmatigheden in de hulpaandrijving, maar zorgt dankzij het kleine wrijvingsverlies ook voor minder CO2-uitstoot en een tot 2 procent lager brandstofverbruik.

De door Schaeffler ontwikkelde riemschijfontkoppelaar wordt sinds 2013 op grote schaal toegepast door autofabrikanten. Onder meer door BMW in de 1.5-liter 3-cilinder benzinemotor uit de 3-serie. De kit voor dit model is vanaf nu beschikbaar. Kits voor modellen van Opel en Volvo volgen tegen het einde van dit jaar.

Ina FEAD-kits bestaan uit gegroefde riemen, span- en geleidingsrollen en alle attributen die nodig zijn voor de montage. Afhankelijk van het voertuigtype en de belasting kan een kit bijkomend ook een generatorvrijloop, torsietrillingsdemper, waterpomp en vanaf nu dus ook een riemschijfontkoppelaar bevatten.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.