‘Groeiend aantal oliesmaken vraagt om andere apparatuur’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Autofabrikanten verzinnen telkens nieuwe manieren om het verbruik van hun modellen terug te dringen. Waterdunne motorolie met de meest uiteenlopende additieven moet daarbij helpen. Merken als Mercedes, Audi en BMW kiezen voor een 0W-20 of 0W-30 olie, waar voorheen het meest gebruikte 5W-30 volstond.

Voor merkdealers die weinig vreemde merken in de werkplaats hebben is het olie-aanbod nog te overzien, maar universelen hebben een andere oplossing voor opslag nodig omdat ze veel meer typen en merken in de werkplaats krijgen. Een tank van 1.500 liter van een oliesoort terwijl je veel meer verschillende soorten nodig hebt, maar niet per se in zo’n grote hoeveelheid, legt een flink beslag op het werkkapitaal, maar ook op de ruimte op de werkvloer.

Er zijn verschillende oplossingen om de kosten te drukken. Zoals de opslag van olie in vaten van 200-liter, waarbij ieder vat op een rooster staat en de olie wordt opgepompt in een kan. Ook kan er gebruik worden gemaakt van de Liquid store 300+ methode van Hamer, waarbij er 300-liter in een vat gepompt kan worden.

In Automotive Werkplaats 10 leest u alles over de verschillende oliën en oplossingen voor een rendabele opslag.

‘Groeiend aantal oliesmaken vraagt om andere apparatuur’ | Automotive Online

‘Groeiend aantal oliesmaken vraagt om andere apparatuur’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Autofabrikanten verzinnen telkens nieuwe manieren om het verbruik van hun modellen terug te dringen. Waterdunne motorolie met de meest uiteenlopende additieven moet daarbij helpen. Merken als Mercedes, Audi en BMW kiezen voor een 0W-20 of 0W-30 olie, waar voorheen het meest gebruikte 5W-30 volstond.

Voor merkdealers die weinig vreemde merken in de werkplaats hebben is het olie-aanbod nog te overzien, maar universelen hebben een andere oplossing voor opslag nodig omdat ze veel meer typen en merken in de werkplaats krijgen. Een tank van 1.500 liter van een oliesoort terwijl je veel meer verschillende soorten nodig hebt, maar niet per se in zo’n grote hoeveelheid, legt een flink beslag op het werkkapitaal, maar ook op de ruimte op de werkvloer.

Er zijn verschillende oplossingen om de kosten te drukken. Zoals de opslag van olie in vaten van 200-liter, waarbij ieder vat op een rooster staat en de olie wordt opgepompt in een kan. Ook kan er gebruik worden gemaakt van de Liquid store 300+ methode van Hamer, waarbij er 300-liter in een vat gepompt kan worden.

In Automotive Werkplaats 10 leest u alles over de verschillende oliën en oplossingen voor een rendabele opslag.