Nieuwe Automotive: Autobedrijf van de toekomst zoekt de juiste formule
In een wereld die in toenemende mate gedomineerd wordt door online, is het juist de offline klantbenadering die het verschil maakt. En op dat vlak zijn nog grote slagen te maken. Dat concluderen directeur(eigenaren) Theo Mulder (Volvo-dealer Bangarage), Martin Post (Kwik-Fit), Stephan Gamelkoorn (ABS Splinter) en Gerard Haarhuis (Auto Haarhuis), die speciaal voor Automotive hun toekomstbestendigheid checkten.
Werkplaatsformules
Het tweede thema in dit nummer betreft Garageformules. Automotive zette de belangrijkste formules op rij (op basis van de leverancier) en deed onderzoek naar de naamsbekendheid (en het belang daarvan) van deze formules. Jaco Knoop, eigenaar van één van de grootste universele autobedrijven, vertelt over het belang van onder meer het voeren van een werkplaatsformule. En welke formule past het best bij welk type bedrijf? Daarvoor werd de tool Formulekiezer ontwikkeld.
De nieuwe Automotive, die gisteren verscheen, is hier online te lezen.
Wat staat er nog meer in de nieuwe Automotive?
- Een interview met Gert Kooijman, dga van de Kooijman Autogroep;
- Columns van Arjen de Jong, Paul de Vries en Hans Adriani;
- Een overzicht van het vertrouwen dat dealers hebben in de toekomst van hun merken;
- Een kijkje in de keuken van de werkplaats van Van den Udenhout in Den Bosch;
- Het autopanel geeft zijn oordeel over de Lexus UX;
- In Onder Managers interviewt Han Terneldeli NCT-directeur Mike Arts;
- Frank Alofs vertelt over zijn overstap naar ALD Zweden;
- Diagnose-specialist Asim Saglam vertelt waar een bedrijf op moet letten bij de aanschaf van diagnose-apparatuur.