ANWB: waar maakt Bovag zich druk over?

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vooral het argument van de Bovag, dat ‘eenieder die voldoende inzicht heeft in de autobranche’ weet dat zulke verschillen in offertes voorkomen, wijst Van Woerkom af. “De meeste ANWB-leden en Kampioenlezers behoren niet tot de autobranche en hebben dit inzicht dan ook niet.”

Volgens Van Woerkom was de bedoeling van het bewuste artikel in de Kampioen niet om goede of slechte dealers te benoemen, maar om te laten zien dat shoppen loont. Ook andere bezwaren van de Bovag worden door Van Woerkom ontzenuwd. Zo zou de mystery shopper van de ANWB offertes op verschillende auto’s hebben ontvangen, omdat in veel gevallen de dealers afwijkende aanbiedingen deden.

Bovendien, benadrukt Guido van Woerkom, is het artikel zeer positief over de wijze waarop de mystery shopper door de dealers is behandeld. “We prijzen dus juist ook de dealers voor hun ontvangst en deskundigheid”, schrijft Van Woerkom. “U kunt dan toch onmogelijk spreken van een onrechtvaardige behandeling van bedrijven en het in een verkeerd daglicht stellen van de branche?”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ANWB: waar maakt Bovag zich druk over? | Automotive Online

ANWB: waar maakt Bovag zich druk over?

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vooral het argument van de Bovag, dat ‘eenieder die voldoende inzicht heeft in de autobranche’ weet dat zulke verschillen in offertes voorkomen, wijst Van Woerkom af. “De meeste ANWB-leden en Kampioenlezers behoren niet tot de autobranche en hebben dit inzicht dan ook niet.”

Volgens Van Woerkom was de bedoeling van het bewuste artikel in de Kampioen niet om goede of slechte dealers te benoemen, maar om te laten zien dat shoppen loont. Ook andere bezwaren van de Bovag worden door Van Woerkom ontzenuwd. Zo zou de mystery shopper van de ANWB offertes op verschillende auto’s hebben ontvangen, omdat in veel gevallen de dealers afwijkende aanbiedingen deden.

Bovendien, benadrukt Guido van Woerkom, is het artikel zeer positief over de wijze waarop de mystery shopper door de dealers is behandeld. “We prijzen dus juist ook de dealers voor hun ontvangst en deskundigheid”, schrijft Van Woerkom. “U kunt dan toch onmogelijk spreken van een onrechtvaardige behandeling van bedrijven en het in een verkeerd daglicht stellen van de branche?”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.