RAI en Bovag: tijd rijp voor Duitse sloopregeling

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gerard

    Stof tot nadenken.
    Is er besef hoeveel energie het kost om een auto te produceren, lees energie en grondstoffen! Een feit is dat dit niet in verhouding staat tot de tien jaar die wordt genoemd om haar dan maar in de shredder te gooien. Auto’s vanaf 2000 zijn van een dermate goede kwaliteit dat ze zeker 20 jaar mee kunnen gaan, goed voor de aftermarket. Natuurlijk stoten ze wat meer schadelijke dampen uit maar we hebben het hier over de kleinere auto’s waar gemiddeld 5 á 10.000 km. mee wordt gereden. Dan is het idee om de prijs van € 2.500,- nog te verlagen. Zeker is dat er alleen eigenaren op af komen met een heel kleine auto (die minder milieubelastend zijn….). Neem b.v. een Audi A4 uit 1999, die doe je niet weg voor minder dan € 2.500,-.
    Als het dan toch wordt doorgezet kan het een idee zijn om deze auto’s in ieder geval te exporteren zijn een ver land. Daar zijn zeker weten blij mee en hebben ze van milieu ook nog nooit gehoord.

RAI en Bovag: tijd rijp voor Duitse sloopregeling | Automotive Online

RAI en Bovag: tijd rijp voor Duitse sloopregeling

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gerard

    Stof tot nadenken.
    Is er besef hoeveel energie het kost om een auto te produceren, lees energie en grondstoffen! Een feit is dat dit niet in verhouding staat tot de tien jaar die wordt genoemd om haar dan maar in de shredder te gooien. Auto’s vanaf 2000 zijn van een dermate goede kwaliteit dat ze zeker 20 jaar mee kunnen gaan, goed voor de aftermarket. Natuurlijk stoten ze wat meer schadelijke dampen uit maar we hebben het hier over de kleinere auto’s waar gemiddeld 5 á 10.000 km. mee wordt gereden. Dan is het idee om de prijs van € 2.500,- nog te verlagen. Zeker is dat er alleen eigenaren op af komen met een heel kleine auto (die minder milieubelastend zijn….). Neem b.v. een Audi A4 uit 1999, die doe je niet weg voor minder dan € 2.500,-.
    Als het dan toch wordt doorgezet kan het een idee zijn om deze auto’s in ieder geval te exporteren zijn een ver land. Daar zijn zeker weten blij mee en hebben ze van milieu ook nog nooit gehoord.