Autoconcerns: eigen website tegen Autobytel
Geen van deze bedrijven ontkent het bericht.
DaimlerChrysler sloot eind vorig jaar een joint-venture met de Duitse telecom-provider T-Online om gezamenlijk automotive websites te ontwikkelen. Een daarvan zou het gezamenlijke portaal met PSA, Ford en GM kunnen zijn, zo bevestigt Wolfgang Scheunemann van DaimlerChrysler. Computergigant IBM is een van de partners in het project voor een dergelijk multi-brand internetportaal. Tijdens de CeBit computerbeurs in Hannover zei Friedrich Christeiner, algemeen directeur van IBM’s automotive operations, dat `een aantal` fabrikanten vorig jaar de koppen bijeen heeft gestoken om de kansen van zo’n internetportaal te bestuderen. Inmiddels zien zij inderdaad mogelijkheden, al is een definitieve beslissing over het tijdstip van de openstelling van het portaal nog niet genomen. Het portaal zou puur consumentgericht worden, waarbij de potentiële koper zijn favoriete auto zelf kan configureren. Het unieke is dat de klant ook productvergelijkingen kan maken tussen modellen die door de deelnemende fabrikanten worden aangeboden, en kan doorlinken naar de dealers van de verschillende merken.