Renault start `beste autosite aller tijden`
Het merk heeft een eigen site opgezet, die afgelopen vrijdag tijdens een persconferentie in Parijs werd gelanceerd.
In de Renault-site is alleen dit jaar al 250 miljoen francs geïnvesteerd. Renaults vice-president François Hinfray: “Vergeef me mijn gebrek aan bescheidenheid, maar we hebben de beste autosite aller tijden in de lucht gegooid.” De site start met Frankrijk, Duitsland en Engeland. Begin volgend jaar volgen de rest van Europa en Brazilië. Alle achthonderd dealers in de drie grootste Europese markten sluiten zich aan bij het project, aldus Hinfray. Daarmee zeggen ze toe binnen 24 uur aan elke zich via de site meldende prospect antwoord te geven.
Toevallig (?) maakte Peugeot, dat zich volgens een betrouwbare bron inmiddels heeft teruggetrokken uit een multi-merken concept, de dag voor de Renault-persconferentie bekend een ambitieuze, interactieve internetsite op stapel te hebben staan. Hinfray: “Peugeot gaat er aan beginnen, wij gaan vandaag de lucht in. Ze lopen in feite een jaar achter op ons.”