Doorstart spott.nl
De aandeelhouders VNU (o.m. Autoweek), PCM (Volkskrant, NRC, Algemeen dagblad, Parool) en HMG (RTL, Yorin) steken enkele tientallen miljoenen in de herlancering van de site, die vorig jaar een mislukte start kende. Het aantal bezoekers bleef onder de maat en een middagprogramma op televisie – dat het bezoek aan de site moest stimuleren – werd al snel van de buis gehaald. Maar spott.nl krijgt een tweede kans: alleen al in de periode april-juni worden er tien miljoen reclameguldens uitgegeven. Managing director André van Remmerden heeft volgens het internet-magazine E-merce grote plannen: hij wil dit jaar naar 250 duizend geregistreerde gebruikers (zouden er nu ca. 70 duizend zijn) en een van de twee grootste veilingsites van Nederland worden. “Spott.nl was één keer een risee, dat zal onder mijn verantwoordelijkheid geen tweede keer gebeuren.”
Op spot.nl worden momenteel 3.500 occasions aangeboden. Per model kan een testrapport worden opgevraagd, dat wordt verstrekt door Autoweek.