Auto’s mogelijk duizenden euro’s duurder

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marry Kwekel AA-team

    Een bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid kan nooit geen kwaad. Volgens mij mag je best wel kritisch zijn qua kosten, maar moet je – zeker als volksvertegenwoordiger – elke bijdrage ondersteunen. De reactie over de winterbanden op Malta is onzinnig. Als je dan toch wat wilt roepen, stel dan voor het gebruik verplicht te stellen bij een minimum temparatuur.

  • Eric van Spelde

    ‘Nooit geen kwaad’ is inderdaad wat mij betreft een correcte omschrijving. ‘Intelligente’ (wel eens op een snelweg gereden naast een ventweg waar je 30 mag – gegarandeerd dat je navigatiesysteem dat laatste aangeeft. In de Brave New World van de Europarlementariërs kán je dan ook niet harder dan 30. terwijl anderen gewoon met 120 doorrazen. Lekker veilig), camera’s in je auto die ‘vermoeidheid registreren’ (maar waarschijnlijk de zaak op slot gooien als je een verkeerde beweging maat) – de overheid gaat er kennelijk van uit dat we ons rijbewijs bij een pakje boter kregen en haalt het laatste stukje persoonlijk verantwoordelijkheidsgevoel bij de bestuurder weg. En als je iemand maar lang genoeg als kleuter of idioot behandelt, zal hij zich ook zo gaan gedragen. Lekker continu met de voet vol op het gaspedaal en de aandacht ergens anders ‘want je kan toch nooit te hard’.
    Ondertussen vertelde een Finse collega mij dat je daar tien keer zoveel kans hebt om te overlijden doordat je uitglijdt en op je hoofd valt dan in het verkeer…

  • JT

    Kunnen we eerst niet de bomen die binnen een meter naast de weg gaan weghalen, en nieuwe met verstand op een beter plaats neer zetten.Dat scheelt al heel wat doden.

  • Gert – Jan

    Een cocktail van politici, europa, veiligheid, eensgezindheid en nog een aantal van deze zaken. De uiteindelijke smaak van dit geheel kan nog weleens voor een verassing zorgen op de smaakpapillen. En een (werkend!) alcoholslot op de auto’s bij onze vrienden in de paar landen zuidelijk van ons scheelt gelijk een slok op een borrel. Zijn gelijk alle files weg en knallen we nog sneller naar het Zuiden. Laten we eerst maar eens afwachten wat EEN (1) Europa gaat worden t.z.t. Nu is het al een puinhoop maar het kan nog erger worden.

  • H. Warmenhoven

    veiligheidsbevordering is goed, vooral als de verantwoordelijkheid bij de bestuurder blijft. de EU moet op hun zetels blijven zitten en niet op de stoel van de chauffeur. onder verwijizng naar het “huurregime” geen on-natuurlijke regelgeving gaan opleggen, dat daagt ongehoorzaamheid uit!

Auto’s mogelijk duizenden euro’s duurder | Automotive Online

Auto’s mogelijk duizenden euro’s duurder

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marry Kwekel AA-team

    Een bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid kan nooit geen kwaad. Volgens mij mag je best wel kritisch zijn qua kosten, maar moet je – zeker als volksvertegenwoordiger – elke bijdrage ondersteunen. De reactie over de winterbanden op Malta is onzinnig. Als je dan toch wat wilt roepen, stel dan voor het gebruik verplicht te stellen bij een minimum temparatuur.

  • Eric van Spelde

    ‘Nooit geen kwaad’ is inderdaad wat mij betreft een correcte omschrijving. ‘Intelligente’ (wel eens op een snelweg gereden naast een ventweg waar je 30 mag – gegarandeerd dat je navigatiesysteem dat laatste aangeeft. In de Brave New World van de Europarlementariërs kán je dan ook niet harder dan 30. terwijl anderen gewoon met 120 doorrazen. Lekker veilig), camera’s in je auto die ‘vermoeidheid registreren’ (maar waarschijnlijk de zaak op slot gooien als je een verkeerde beweging maat) – de overheid gaat er kennelijk van uit dat we ons rijbewijs bij een pakje boter kregen en haalt het laatste stukje persoonlijk verantwoordelijkheidsgevoel bij de bestuurder weg. En als je iemand maar lang genoeg als kleuter of idioot behandelt, zal hij zich ook zo gaan gedragen. Lekker continu met de voet vol op het gaspedaal en de aandacht ergens anders ‘want je kan toch nooit te hard’.
    Ondertussen vertelde een Finse collega mij dat je daar tien keer zoveel kans hebt om te overlijden doordat je uitglijdt en op je hoofd valt dan in het verkeer…

  • JT

    Kunnen we eerst niet de bomen die binnen een meter naast de weg gaan weghalen, en nieuwe met verstand op een beter plaats neer zetten.Dat scheelt al heel wat doden.

  • Gert – Jan

    Een cocktail van politici, europa, veiligheid, eensgezindheid en nog een aantal van deze zaken. De uiteindelijke smaak van dit geheel kan nog weleens voor een verassing zorgen op de smaakpapillen. En een (werkend!) alcoholslot op de auto’s bij onze vrienden in de paar landen zuidelijk van ons scheelt gelijk een slok op een borrel. Zijn gelijk alle files weg en knallen we nog sneller naar het Zuiden. Laten we eerst maar eens afwachten wat EEN (1) Europa gaat worden t.z.t. Nu is het al een puinhoop maar het kan nog erger worden.

  • H. Warmenhoven

    veiligheidsbevordering is goed, vooral als de verantwoordelijkheid bij de bestuurder blijft. de EU moet op hun zetels blijven zitten en niet op de stoel van de chauffeur. onder verwijizng naar het “huurregime” geen on-natuurlijke regelgeving gaan opleggen, dat daagt ongehoorzaamheid uit!