Consument wil niet (puur) elektrisch rijden

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • RichardMCV

    Het zoeken naar alternatieve brandstoffen is een heel goed idee. Toch heeft (geheel) electrisch rijden nog niet de toekomst. Zolang de actieradius zich niet kan meten met de actieradius van een auto met verbrandingsmotor zal het niet omarmd worden. Want hoe rijd ik bijvoorbeeld een afstand van 1200 km naar Zuid-Frankrijk in een electrische auto met een actieradius van 150km? Daarnaast kunnen de energiebedrijven het nog helemaal niet aan als een ieder electrisch wil gaan rijden. Er kan simpelweg niet zoveel energie opgewekt worden; zeker niet nu er de komende jaren steeds meer kerncentrales gesloten worden. Autofabrikanten doen er steeds meer aan om auto’s met verbrandingsmotor zuiniger te maken waardoor qua efficientie deze rendabeler is dan de geheel electrische auto…

Consument wil niet (puur) elektrisch rijden | Automotive Online

Consument wil niet (puur) elektrisch rijden

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • RichardMCV

    Het zoeken naar alternatieve brandstoffen is een heel goed idee. Toch heeft (geheel) electrisch rijden nog niet de toekomst. Zolang de actieradius zich niet kan meten met de actieradius van een auto met verbrandingsmotor zal het niet omarmd worden. Want hoe rijd ik bijvoorbeeld een afstand van 1200 km naar Zuid-Frankrijk in een electrische auto met een actieradius van 150km? Daarnaast kunnen de energiebedrijven het nog helemaal niet aan als een ieder electrisch wil gaan rijden. Er kan simpelweg niet zoveel energie opgewekt worden; zeker niet nu er de komende jaren steeds meer kerncentrales gesloten worden. Autofabrikanten doen er steeds meer aan om auto’s met verbrandingsmotor zuiniger te maken waardoor qua efficientie deze rendabeler is dan de geheel electrische auto…