Prijsstijging banden lijkt ten einde
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Het ware bbeter geweest als de Deutsche Bank een prijsanalyse had gemaakt van alle grondstoffen die worden gebruikt bij de bandenproductie in plaats van alleen natuurrubber (circa 25%). Dan komt het plaatje er heel anders uit te zien.
Vaag verhaal. Net zo goed als dat de olieprijs nog maar nauwelijks iets te maken lijkt te hebben met de brandstofprijzen zal de rubberprijs wellicht ook weinig effect hebben op de bandenprijzen. Bovendien wordt er in dit artikel ook gesproken over prijsverhogingen dit jaar die de bandenfabrikanten zouden voelen. Waar gaat dit nu over. Wat wel duidelijk is, is dat bij de produktie de prioriteit lag bij de eerste montagebanden vanwege gestegen autoverkoop en dat daarmee de productievan winterbanden, net als vorig jaar, achter ligt.