80 x Fiat Panda bij MediaMarkt in plaats van 250

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Ik ben toch niet gek

    Als de mediamarkt deze 80 auto’s gratis had weggegeven waren ze goedkoper uigeweest! Kan iemand mij ook nog even de term Free Publicity uitleggen? Zit dat nu wel of niet in het budget van 9 miljoen?

  • andre

    Ik roep alle dealers op om een electronica-stunt te bedenken.
    We zijn in Nederland de weg kwijt.

  • Rudy

    Deze actie heeft ze heel veel geld gekost. Schoenmaker hou je bij je leest zal ik maar zeggen. Deze branche vervaging zit niemand op te wachten.

  • Nostradamus

    250 een ambitieuze doelstelling ???
    Ik las eerder dat Teunissen slechts gematigd tevreden was bij 250. De potentie lag toch bij 400 !!! Praatjesmakert !
    Die 70 getekende zaten waarschijnlijk ook nog eens eerst bij de plaatselijke dealer aan tafel die ze door heeft gestuurd naar de mediamarkt.

  • Petra de Wolf

    Ik begreep van de dealer dat Fiat niets betaald heeft om bij de Mediamarkt te staan of aan hun reklamecampagne. Dit is puur vanuit Mediamarkt ter promotie van hun geweldige aktie en publiciteit. Fiat heeft zodoende auto’s verkocht die ze normaal niet zou verkopen en zeker niet aan deze nieuwe klanten zonder een inruilauto! De andere merken moeten veel geld uitgeven om deze aantallen in 5 dagen te verkopen, los van alle gemaakte kontakten die ook nog eens omzet gaan opleveren. En de klant is blij dat hij nu eens niet naar zo’n afgelegen showroom hoeft met slechte koffie en gladde praatjes..

  • Monique Bakx

    De marketing top zal hier toch wel over nagedacht hebben. Blijkbaar past dit verkoopkanaal in de merkbeleving van de Fiat rijder. En dan is het goed.

  • Koos

    Free Publicity voor 9 miljoen… De enige die het er over hebben zijn een stelletje autogekken op AM.
    In ieder geval een oliebol nog voor de kerst!

  • van ’t grote Erf

    de meeste kopers zullen absoluut EERST bij de dealer geweest zijn om te kijken en zelf evt proefgereden. daarna voor de bodemprijs Panda gekocht. Wie houdt wie voor de gek.

  • Hans

    Het is volkomen belagelijk dat een importorganisatie aan dit soort activiteiten deelneemt. Als ze niet oppassen worden ze straks buitenspel gezet als de auto\’s rechtstreeks bij de fabriek gekocht gaan worden. Tevens ben ik benieuwd wat de BER hier van vindt.

  • John

    Beste Hans, laat de dealer zich vooral bezighouden met de BER en niet met de klant! Deze aktie is een frisse wind in de overwegend saaie en traditionele creativiteit van de autodealer. Daarnaast is door de kortingsstrategie van de dealer zelf zijn personeelsbestand zodanig uitgedund dat het een wonder is als je nog een verkoper bereid vind om naar buiten te treden uit zijn veilige showroom op dat saaie industieterrein zo ver mogelijk verwijderd van de loop van het winkelend publiek. Gelukkig heeft hij nog internet, zodat hij kan zorgen dat hij bovenaan staat met zijn hoogste korting of onduidelijke inruiltransactie met een reeks aan voorwaarden en uitsluitingen zodat die consument weer wordt weggejaagd naar buiten.

80 x Fiat Panda bij MediaMarkt in plaats van 250 | Automotive Online

80 x Fiat Panda bij MediaMarkt in plaats van 250

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Ik ben toch niet gek

    Als de mediamarkt deze 80 auto’s gratis had weggegeven waren ze goedkoper uigeweest! Kan iemand mij ook nog even de term Free Publicity uitleggen? Zit dat nu wel of niet in het budget van 9 miljoen?

  • andre

    Ik roep alle dealers op om een electronica-stunt te bedenken.
    We zijn in Nederland de weg kwijt.

  • Rudy

    Deze actie heeft ze heel veel geld gekost. Schoenmaker hou je bij je leest zal ik maar zeggen. Deze branche vervaging zit niemand op te wachten.

  • Nostradamus

    250 een ambitieuze doelstelling ???
    Ik las eerder dat Teunissen slechts gematigd tevreden was bij 250. De potentie lag toch bij 400 !!! Praatjesmakert !
    Die 70 getekende zaten waarschijnlijk ook nog eens eerst bij de plaatselijke dealer aan tafel die ze door heeft gestuurd naar de mediamarkt.

  • Petra de Wolf

    Ik begreep van de dealer dat Fiat niets betaald heeft om bij de Mediamarkt te staan of aan hun reklamecampagne. Dit is puur vanuit Mediamarkt ter promotie van hun geweldige aktie en publiciteit. Fiat heeft zodoende auto’s verkocht die ze normaal niet zou verkopen en zeker niet aan deze nieuwe klanten zonder een inruilauto! De andere merken moeten veel geld uitgeven om deze aantallen in 5 dagen te verkopen, los van alle gemaakte kontakten die ook nog eens omzet gaan opleveren. En de klant is blij dat hij nu eens niet naar zo’n afgelegen showroom hoeft met slechte koffie en gladde praatjes..

  • Monique Bakx

    De marketing top zal hier toch wel over nagedacht hebben. Blijkbaar past dit verkoopkanaal in de merkbeleving van de Fiat rijder. En dan is het goed.

  • Koos

    Free Publicity voor 9 miljoen… De enige die het er over hebben zijn een stelletje autogekken op AM.
    In ieder geval een oliebol nog voor de kerst!

  • van ’t grote Erf

    de meeste kopers zullen absoluut EERST bij de dealer geweest zijn om te kijken en zelf evt proefgereden. daarna voor de bodemprijs Panda gekocht. Wie houdt wie voor de gek.

  • Hans

    Het is volkomen belagelijk dat een importorganisatie aan dit soort activiteiten deelneemt. Als ze niet oppassen worden ze straks buitenspel gezet als de auto\’s rechtstreeks bij de fabriek gekocht gaan worden. Tevens ben ik benieuwd wat de BER hier van vindt.

  • John

    Beste Hans, laat de dealer zich vooral bezighouden met de BER en niet met de klant! Deze aktie is een frisse wind in de overwegend saaie en traditionele creativiteit van de autodealer. Daarnaast is door de kortingsstrategie van de dealer zelf zijn personeelsbestand zodanig uitgedund dat het een wonder is als je nog een verkoper bereid vind om naar buiten te treden uit zijn veilige showroom op dat saaie industieterrein zo ver mogelijk verwijderd van de loop van het winkelend publiek. Gelukkig heeft hij nog internet, zodat hij kan zorgen dat hij bovenaan staat met zijn hoogste korting of onduidelijke inruiltransactie met een reeks aan voorwaarden en uitsluitingen zodat die consument weer wordt weggejaagd naar buiten.