Overleg mrb-vrijstelling oldtimers vastgelopen

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • M BERNSEN

    ???? lpg NAAR 40 JAAR?
    Ik heb altijd begrepen dat juist een oldtimer op LPG het minst belastend was voor het milieu.

  • Dutchlincoln

    Leuk hoor, dat de overheid WEER in je portemonnee aan het graaien is. Jarenlang geld, zweet, tranen, en tijd in 3 zware usa oldtimers gestoken, nu veel geld waard, wat in 1 klap tot Nihil is gereduceerd…
    Ik krijg ionderhand echt het idee dat ik maar beter kan stoppen met werken, en ook maar mijn hand ophouden. dat levert uiteindelijk meer op in dit land. jammer, dat er geen minimaal opleidingsniveau is voor het vak politicus. dan had het met dit land misschien niet zo bergafwaarts gegaan, door beslissingen waarvan een kleuter nog kan bedenken dat ze slecht voor de toekomst ban B.V. Nederland is..
    heren, u wordt bedankt.
    PS: Leuk ook, alliantie: van 25 jaar naar een voorstel van 40 jaar! Enig idee wat de LPG toeslag is op 3 auto’s van 2500 kilogram?

  • Rolf

    Het gaat er natuurlijk om dat geen misbruik wordt gemaakt door mensen die 30000km per jaar rijden in een klassieker op LPG omdat dat zo voordelig is.

    Wat mij een slimme regeling lijkt: als iemand al wegenbelasting betaalt voor een andere auto, dan kan dat bedrag gekort worden op de wegenbelasting voor de klassieker. Als iemand nog een andere auto heeft is het veel minder aannemeliijk dat die klassieker om fiscale redenen gereden wordt.

  • Marcel

    Gewoon in de brnadtsof gooien die nu natuurlijk ook al achtelijk hoog is door onze overheid, dan betalen we voor wat we verstoken en ben je van al deze onzin af !
    Hoe kan je nu vertrouwen op een overheid als ze regels zo maar , in negatieve zin, terugdraaien !!

  • Steve

    Wat is er mis met een dagkaart voor een vastgestelt aantal gebruik dagen. Een klassieker in bezit hebben is naar mijn mening een hobby en kan niet bedoelt zijn voor dagelijks gebruik. Ik krijg nu sterk de indruk dat mensen die voor hun hobby een klassieker hebben de dupe worden van de strijd die het dagelijks gebruik van een klassieker moet veilig stellen.

  • Eelco

    Een overheid hoort betrouwbaar te zijn. Lijkt meer op een bananenreplubliek nu.

  • a.p.

    De regering deed toch ook zomaar ineens de grijskentekenbusjes van grijs naar geel betalen voor de particulier.

  • Peter

    Wij hebben de hoogste brandstofkosten, betalen daarnaast nog motorrijtuigenbelasting om in de file te mogen staan, op vele plaatsen op Oostblok asfalt. 25 jaar is in mijn ogen een meer dan redelijke termijn en ik zou blij zijn, als men zich met echt belangrijke zaken ging bezig houden, in plaats van liefhebbers -die geen kant met hun troetelkinderen op kunnen- te pesten. Deze mensen betseden wel hun vrije tijd en spaargeld in hun t5rotse bezit. dat is wat anders dan -bijvoorbeeld- bakken geld aan kinderbijslag naar het buitenland weg te sluizen. Maar ja, het is een makkelijke doelgroep, dus pakken maar weer. altijd de weg van de minste weerstand, ik ben klaar met deze regering.

  • N.S. Hoogendoorn

    LPG naar 40 jaar? Het is publiek geheim dat het helemaal niet om het milieu draait. Het gaat gewoon om het ordinair binnenharken van geld. En het liefst zo veel mogelijk. De kortzichtigheid van onze politici kent geen grenzen. Vertel eens welke partij(en) verantwoordelijk is/zijn voor deze onzalige plannen, dan weet ik waar ik NIET op hoef te gaan stemmen. Diep triest, deze waanzin.

  • M Schelle

    weer blijkt dat het de regering alleen maar over geld gaat. Dit heeft absoluut niets met millieu te maken. Voor vele een mooie hobby en niet te vergeten voor vele een kost winning die nu ook even omzeep word geholpen. Dit gaat echt geen geld opleveren. We verliezen een groot stuk erfgoed en hebben er weer een boel werklozen bij. Het word hoogtijd dat allen die een oldtimer hebben nu daadwerkeijk eens een vuist moeten gaan maken, dus op de barricaden en we moeten ons niet naar de slachtbank laten leiden door een stelletje politici.

  • Jos

    Het gaat niet om het milieu, het gaat om geld. Dat daarbij een hele groep wordt gestraft door het (mis)gebruik van kleine groep doet kennelijk niet ter zake. Dat een bedrijfstak wordt gedecimeerd doet kennelijk ook niet ter zake. Financien overlegt kennelijk ook niet met economische zaken want wat de een hier gaat ophalen gaat de ander weer kwijtraken. Wetgeving die net is ingevoerd direct weer ernstig aanpassen is kennelijk ook geen punt bij deze regering. Hoe kun je als particulier en helemaal als bedrijf is hemelsnaam nog investeringen doen als je te maken hebt met een overheid die zo gemakkelijk de spelregels weer aanpast. We moeten optimistisch zijn zegt Rutte. Voorlopig heeft hij de stemming bij een paar miljoen Nederlanders weer ernstig in de mineur gezet. Het wordt in ieder geval erg duidelijk waar ik de volgende keer niet op ga stemmen.

  • Joan

    Net als de Fransen de wegen blokeren misschien helpt dat.

    We beginnen met de A2 wie doet er mee?

  • Joan

    Waarom proberen ze de recessie steeds erger te maken?

  • Bart M

    Woon al vlak bij de grens, denk dat ik nu maar eens ga verhuizen over de grens. Belachelijk dat dit hier allemaal kan. Laat vallen dit kabinet!

  • Erik Maes

    Het gaat over het voorkomen van misbruik. Dus diesel en lpg gewoon belasten en alleen bezine vrijstellen. Kent u veel liefhebbers die er dan door getroffen worden ?

  • J. Heijstek

    LS.

    Het is toch al jaren bekend dat als gemeente en of overheid moet bezuinigen , alles duurder wordt. De reden hiervan is dat de overheid zelf geen geld heeft. De overheid werkt toch immers met het geld van de belasting betaler.
    Tevens weet u dat de huidige bestuurders last gehad moeten hebben van de Mammoetwet. Bij gebrek aan gewicht ( lees kennis enzo ) zijn velen omhoog gevallen. Tuurlijk is het diep triest dat mooie en goede klassiekers door hun denken en handelen tot schroot worden gereduceerd. Dat eenoog wakker wordt.

  • Joan

    Erik Maes,

    Hier hetzelfde, 10 minuutjes dan ben ik.

    Tanken en booschappen doen we er toch al. Goedkoper meer keuze en vaak nog betere kwaliteit.

  • peter w

    Als je al een net aangepaste regeling weer veranderd dan doe je dat met fatsoen door in ieder geval de mensen die hier economich/financieel de dupe van zijn de tijd te geven om zich aan te passen.
    We moeten toch zo nodig Europa redden , dan ook maar de zelfde regeling. Lijkt mij Fair.

  • Driekus

    Waarom lpg en diesel naar 40 jaar? Boven de 30 jaar wordt er echt niet veel mee gereden. Ben al 2 jaar bezig met de restauratie van een T3 bus. 32 jaar oud en dan veel rijden? Als er mrb betaald moet worden dan gaan we er wel km mee maken dus arm milieu! Tijd voor actie!!! Automobielclubs organiseer wat!!! Wij doen mee. Graag de Franse manier. En wip de regering om!!!!

  • mulder

    Wordt er niet vrolijk van als ik dit allemaal lees. Wat een kapitaalvernietiging. LPG is een schone brandstof, wordt de grens nog eens opgetrokken naar 40 jaar. (belachelijk gewoon) heeft allemaal niets met het milieu te maken.

  • J. Mulder

    Ze zijn echt gek geworden, zo kan ik echt ophouden met mijn hobby en inderdaad LPG is toch juist schoner voor het milieu! Die shoarmadiesels ontmoedigen kan ik alleen maar toejuichen, maar blijf van mijn hobby af. Ik heb al zoveel moeten inleveren! Ik zeg ook, we gaan demonstreren, dit laten we niet over onze kant gaan!

  • Hans

    Echt niet te geloven! Wanneer stopt men in Den Haag eindelijk eens met het pesten van automobilisten en bezitters van klassiekers! Bah, geen goed woord voor over!!!!
    Wel goed dat de belangenorganisaties NIET alles hebben toegegeven.

  • Porsche 944

    BTW omhoog, lokale belastingen omhoog, wegenbelasting omhoog, benzineaczijns omhoog, …. oldtimer vrijstelling weg… mijn verzamelig oldtimers weg… Tijd voor actie !
    snelweg A1 vastzetten met oldtimers op maandag, lijkt mij goed initiatief.

  • Joan

    Porsche 944

    In het weekend beginnen lijkt mij beter, meer mensen kunnen dan meedoen.

    Als het niet helpt blijven we ’s maandags gewoon staan.

  • Gerard

    Met de meeste onderstaande mailing ben ik het wel eens. Absurde maatregel omdat enkele misbruik maken van de situatie. Wat we kunnen doen is inderdaad de A1 dicht gooien, maar wat de regering het meest raakt is dat we met z’n allen al onze oldtimers minimaal een jaar schorsen! Oeps, dan lopen ze een paar miljoentjes mis en dat zal toch pijn moeten doen. Eén ding is zeker, dan raak je het rijk! Weekers moet uitgenodigd worden om eens mee te gaan met b.v. de Tulpenrally. Dan kan hij horen wat het kost om een echte oldtimer in topconditie te houden, maar niet te om de sfeer te proeven van de echte liefhebber. Wie nodigt hem uit?

  • Elsbeek

    Weekers rekent zich rijk, maar maakt een grote denkfout.

    Op het moment dat de mrb-vrijstelling weg valt, gaat 75% geschorst worden, geexporteerd worden en / of naar de sloop voor onderdelen. Dus deze vallen weg qua opbrengsten.

    Bovendien, valt dan ook te accijnzen weg, btw voor onderdelen, bedrijfstak oldtimers (ook verzekeringsmaatschappijen) en zullen er weer tig aanmeldingen binnen komen op de ww van mensen die in deze branche werk(t)en.

    Overheid; je kunt niet blijven halen bij de mensen.

    Heb zelf een wagen waar ik 653 euro mrb voor betaal per kwartaal. Daarnaast een klassieke diesel waar ik al 9000 euro aan heb uitgegeven om hem te herstellen in oorspronkelijke staat. Dan nu ook nog eens mrb betalen?

    Nogmaals, Weekers rekent zich rijk, maar de wagens zullen massaal verdwijnen en dus niks meer opleveren voor de schatkist.

  • Bert

    Er zijn gewoon een stelletje ambtenaren geweest die een spreatsheetje hebben gemaakt, met de aantallen auto’s, bouwjaren en brandstofsoorten. Met wat rekenarij komt er een €€€ getal uit wat voor de schatkist interessant lijkt.Dit bedrag zal in de praktijk nooit worden gehaald (je kunt elke gewenste uitkomst creëren in Excel). Natruurlijk worden er dan auto’s geschorst, gesloopt, gestald en verkocht naar het buitenland (daar lachen ze nu al) en komt er in de praktijk nog niet de helft binnen van wat er nu in het spreadsheet staat. Maar daarover horen dan we nooit meer iets.
    Afgunstige amateurs, die een ander niet gunnen wat ze zelf niet hebben en vervolgens nog een wit voetje halen bij de Chef. Laat ze de helft van die ambtenaren eruit gooien. Dat levert structureel een echte besparing op (en minder ergernis in de maatschappij).

  • Andre

    De VVD toont haar ware gezicht.

  • retrocars vlagtwedde

    wat n moeilijk gedoe terwijl de oplossing zo simpel kan zijn. het is echt niet zo moeilijk om elektronisch te realiseren dat als je n oldtimer op je naam zet,dat er dan gekeken wordt dat je al n auto op naam hebt waar je wegenbelasting voor betaald, dat je dan vrijstelling krijgt en anders niet. tuurlijk zullen er dan mensen zijn die er een klein autootje bij kopen of m als 2e dagelijkse auto gaan gebruiken, maar feit is wel dat ze in ieder geval wegenbelasting voor 1 auto betalen,en dat is toch de bedoeling van dit alles.wordt tijd dat ze daar in den haag een paar nuchtere boerenlullen van t platteland neerzetten die hun gezonde verstand nog kunnen gebruiken.
    ik ben zelf handelaar in klassieke auto’s en iedere keer als er weer van die onzin t nieuws komt,verkoop ik direkt niks meer. wie betaalt mij straks de schade die ik nu iedere keer ondervindt?

  • Peter

    Ik ben in het (on)gelukkige bezit van 12 oldtimers, allen tussen de 30 en 45 jaar oud. 7 staan er stil en met die andere 5 rijd ik af en toe en dan alleen nog als het droog en warm is. Hooguit 3-400 km per jaar, met 2 of 3 maar 50-75 km per jaar. Denkt de overheid nu echt dat ik voor 5 auto’s een kwart wegenbelasting ga betalen als de vrijstelling komt te vervallen ? Hoe stom moet je zijn, als je werkelijk verwacht dat er 150 miljoen aan wegenbelasting binnen gaat komen ? Ik zal, waarschijnlijk net als veel andere liefhebbers, alles schorsen en ernstig overwegen om een aantal van mijn oldtimers te gaan verkopen. Van veel handelaren hoor ik dat er de afgelopen maanden geen wiel meer verkocht is. Ongelofelijk dat de overheid niet nadenkt met een enkel zinnetje in het regeerakkoord en daardoor een hele branche om zeep helpt. De lijst met faillissementen in Nederland is zeker nog niet lang genoeg ?

  • Jan

    En dan kun je in het blad Auto Motor Youngtimer van dec-jan dit jaar lezen dat de directeur van RAI Vereniging er zelfs nog trots op is ook dat hij met zijn clubje veroorzaakt heeft dat nu eindelijk de mrb vrijheid voor oldtimers wordt aangepakt.
    RAI en BOVAG moet je weten hebben eerst de oldtimerbranche uitgelachen … dat was toch maar spielerij, niet serieus……tot het een goed florerende bedrijfstak werd. Alleen helaas zonder vertegenwoordigende organisatie. Kwetsbaar dus. En daar hebben deze twee organisaties openlijk een mes in de rug gestoken.
    Want KNAC en FEHAC zijn volledig kansloos (en wat onnozel….) in het spel gestonken dat er werd gespeeld:
    want de boosdoener in dit geval heeft ook de regeling mogen voorstellen ….. maar zelfs die was niet genoeg voor de stas (Weekers) …… waarvan hij van tevoren allang door RAI BOVAG over was ingelicht.
    Zo wordt dat gespeeld.

  • Eduard Pijl

    Het probleem van de Nederlandse politici is dat het ze geen bal interesseert welke gevolgen hun eindeloze regelwijzigingen hebben. Ze moeten op papier gewoon voldoende geld extra binnen harken. Dat dat uiteindelijk niet het gewenste resultaat zal hebben is dan weer het probleem van de volgende incompetente ambtenaar

Overleg mrb-vrijstelling oldtimers vastgelopen | Automotive Online

Overleg mrb-vrijstelling oldtimers vastgelopen

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • M BERNSEN

    ???? lpg NAAR 40 JAAR?
    Ik heb altijd begrepen dat juist een oldtimer op LPG het minst belastend was voor het milieu.

  • Dutchlincoln

    Leuk hoor, dat de overheid WEER in je portemonnee aan het graaien is. Jarenlang geld, zweet, tranen, en tijd in 3 zware usa oldtimers gestoken, nu veel geld waard, wat in 1 klap tot Nihil is gereduceerd…
    Ik krijg ionderhand echt het idee dat ik maar beter kan stoppen met werken, en ook maar mijn hand ophouden. dat levert uiteindelijk meer op in dit land. jammer, dat er geen minimaal opleidingsniveau is voor het vak politicus. dan had het met dit land misschien niet zo bergafwaarts gegaan, door beslissingen waarvan een kleuter nog kan bedenken dat ze slecht voor de toekomst ban B.V. Nederland is..
    heren, u wordt bedankt.
    PS: Leuk ook, alliantie: van 25 jaar naar een voorstel van 40 jaar! Enig idee wat de LPG toeslag is op 3 auto’s van 2500 kilogram?

  • Rolf

    Het gaat er natuurlijk om dat geen misbruik wordt gemaakt door mensen die 30000km per jaar rijden in een klassieker op LPG omdat dat zo voordelig is.

    Wat mij een slimme regeling lijkt: als iemand al wegenbelasting betaalt voor een andere auto, dan kan dat bedrag gekort worden op de wegenbelasting voor de klassieker. Als iemand nog een andere auto heeft is het veel minder aannemeliijk dat die klassieker om fiscale redenen gereden wordt.

  • Marcel

    Gewoon in de brnadtsof gooien die nu natuurlijk ook al achtelijk hoog is door onze overheid, dan betalen we voor wat we verstoken en ben je van al deze onzin af !
    Hoe kan je nu vertrouwen op een overheid als ze regels zo maar , in negatieve zin, terugdraaien !!

  • Steve

    Wat is er mis met een dagkaart voor een vastgestelt aantal gebruik dagen. Een klassieker in bezit hebben is naar mijn mening een hobby en kan niet bedoelt zijn voor dagelijks gebruik. Ik krijg nu sterk de indruk dat mensen die voor hun hobby een klassieker hebben de dupe worden van de strijd die het dagelijks gebruik van een klassieker moet veilig stellen.

  • Eelco

    Een overheid hoort betrouwbaar te zijn. Lijkt meer op een bananenreplubliek nu.

  • a.p.

    De regering deed toch ook zomaar ineens de grijskentekenbusjes van grijs naar geel betalen voor de particulier.

  • Peter

    Wij hebben de hoogste brandstofkosten, betalen daarnaast nog motorrijtuigenbelasting om in de file te mogen staan, op vele plaatsen op Oostblok asfalt. 25 jaar is in mijn ogen een meer dan redelijke termijn en ik zou blij zijn, als men zich met echt belangrijke zaken ging bezig houden, in plaats van liefhebbers -die geen kant met hun troetelkinderen op kunnen- te pesten. Deze mensen betseden wel hun vrije tijd en spaargeld in hun t5rotse bezit. dat is wat anders dan -bijvoorbeeld- bakken geld aan kinderbijslag naar het buitenland weg te sluizen. Maar ja, het is een makkelijke doelgroep, dus pakken maar weer. altijd de weg van de minste weerstand, ik ben klaar met deze regering.

  • N.S. Hoogendoorn

    LPG naar 40 jaar? Het is publiek geheim dat het helemaal niet om het milieu draait. Het gaat gewoon om het ordinair binnenharken van geld. En het liefst zo veel mogelijk. De kortzichtigheid van onze politici kent geen grenzen. Vertel eens welke partij(en) verantwoordelijk is/zijn voor deze onzalige plannen, dan weet ik waar ik NIET op hoef te gaan stemmen. Diep triest, deze waanzin.

  • M Schelle

    weer blijkt dat het de regering alleen maar over geld gaat. Dit heeft absoluut niets met millieu te maken. Voor vele een mooie hobby en niet te vergeten voor vele een kost winning die nu ook even omzeep word geholpen. Dit gaat echt geen geld opleveren. We verliezen een groot stuk erfgoed en hebben er weer een boel werklozen bij. Het word hoogtijd dat allen die een oldtimer hebben nu daadwerkeijk eens een vuist moeten gaan maken, dus op de barricaden en we moeten ons niet naar de slachtbank laten leiden door een stelletje politici.

  • Jos

    Het gaat niet om het milieu, het gaat om geld. Dat daarbij een hele groep wordt gestraft door het (mis)gebruik van kleine groep doet kennelijk niet ter zake. Dat een bedrijfstak wordt gedecimeerd doet kennelijk ook niet ter zake. Financien overlegt kennelijk ook niet met economische zaken want wat de een hier gaat ophalen gaat de ander weer kwijtraken. Wetgeving die net is ingevoerd direct weer ernstig aanpassen is kennelijk ook geen punt bij deze regering. Hoe kun je als particulier en helemaal als bedrijf is hemelsnaam nog investeringen doen als je te maken hebt met een overheid die zo gemakkelijk de spelregels weer aanpast. We moeten optimistisch zijn zegt Rutte. Voorlopig heeft hij de stemming bij een paar miljoen Nederlanders weer ernstig in de mineur gezet. Het wordt in ieder geval erg duidelijk waar ik de volgende keer niet op ga stemmen.

  • Joan

    Net als de Fransen de wegen blokeren misschien helpt dat.

    We beginnen met de A2 wie doet er mee?

  • Joan

    Waarom proberen ze de recessie steeds erger te maken?

  • Bart M

    Woon al vlak bij de grens, denk dat ik nu maar eens ga verhuizen over de grens. Belachelijk dat dit hier allemaal kan. Laat vallen dit kabinet!

  • Erik Maes

    Het gaat over het voorkomen van misbruik. Dus diesel en lpg gewoon belasten en alleen bezine vrijstellen. Kent u veel liefhebbers die er dan door getroffen worden ?

  • J. Heijstek

    LS.

    Het is toch al jaren bekend dat als gemeente en of overheid moet bezuinigen , alles duurder wordt. De reden hiervan is dat de overheid zelf geen geld heeft. De overheid werkt toch immers met het geld van de belasting betaler.
    Tevens weet u dat de huidige bestuurders last gehad moeten hebben van de Mammoetwet. Bij gebrek aan gewicht ( lees kennis enzo ) zijn velen omhoog gevallen. Tuurlijk is het diep triest dat mooie en goede klassiekers door hun denken en handelen tot schroot worden gereduceerd. Dat eenoog wakker wordt.

  • Joan

    Erik Maes,

    Hier hetzelfde, 10 minuutjes dan ben ik.

    Tanken en booschappen doen we er toch al. Goedkoper meer keuze en vaak nog betere kwaliteit.

  • peter w

    Als je al een net aangepaste regeling weer veranderd dan doe je dat met fatsoen door in ieder geval de mensen die hier economich/financieel de dupe van zijn de tijd te geven om zich aan te passen.
    We moeten toch zo nodig Europa redden , dan ook maar de zelfde regeling. Lijkt mij Fair.

  • Driekus

    Waarom lpg en diesel naar 40 jaar? Boven de 30 jaar wordt er echt niet veel mee gereden. Ben al 2 jaar bezig met de restauratie van een T3 bus. 32 jaar oud en dan veel rijden? Als er mrb betaald moet worden dan gaan we er wel km mee maken dus arm milieu! Tijd voor actie!!! Automobielclubs organiseer wat!!! Wij doen mee. Graag de Franse manier. En wip de regering om!!!!

  • mulder

    Wordt er niet vrolijk van als ik dit allemaal lees. Wat een kapitaalvernietiging. LPG is een schone brandstof, wordt de grens nog eens opgetrokken naar 40 jaar. (belachelijk gewoon) heeft allemaal niets met het milieu te maken.

  • J. Mulder

    Ze zijn echt gek geworden, zo kan ik echt ophouden met mijn hobby en inderdaad LPG is toch juist schoner voor het milieu! Die shoarmadiesels ontmoedigen kan ik alleen maar toejuichen, maar blijf van mijn hobby af. Ik heb al zoveel moeten inleveren! Ik zeg ook, we gaan demonstreren, dit laten we niet over onze kant gaan!

  • Hans

    Echt niet te geloven! Wanneer stopt men in Den Haag eindelijk eens met het pesten van automobilisten en bezitters van klassiekers! Bah, geen goed woord voor over!!!!
    Wel goed dat de belangenorganisaties NIET alles hebben toegegeven.

  • Porsche 944

    BTW omhoog, lokale belastingen omhoog, wegenbelasting omhoog, benzineaczijns omhoog, …. oldtimer vrijstelling weg… mijn verzamelig oldtimers weg… Tijd voor actie !
    snelweg A1 vastzetten met oldtimers op maandag, lijkt mij goed initiatief.

  • Joan

    Porsche 944

    In het weekend beginnen lijkt mij beter, meer mensen kunnen dan meedoen.

    Als het niet helpt blijven we ’s maandags gewoon staan.

  • Gerard

    Met de meeste onderstaande mailing ben ik het wel eens. Absurde maatregel omdat enkele misbruik maken van de situatie. Wat we kunnen doen is inderdaad de A1 dicht gooien, maar wat de regering het meest raakt is dat we met z’n allen al onze oldtimers minimaal een jaar schorsen! Oeps, dan lopen ze een paar miljoentjes mis en dat zal toch pijn moeten doen. Eén ding is zeker, dan raak je het rijk! Weekers moet uitgenodigd worden om eens mee te gaan met b.v. de Tulpenrally. Dan kan hij horen wat het kost om een echte oldtimer in topconditie te houden, maar niet te om de sfeer te proeven van de echte liefhebber. Wie nodigt hem uit?

  • Elsbeek

    Weekers rekent zich rijk, maar maakt een grote denkfout.

    Op het moment dat de mrb-vrijstelling weg valt, gaat 75% geschorst worden, geexporteerd worden en / of naar de sloop voor onderdelen. Dus deze vallen weg qua opbrengsten.

    Bovendien, valt dan ook te accijnzen weg, btw voor onderdelen, bedrijfstak oldtimers (ook verzekeringsmaatschappijen) en zullen er weer tig aanmeldingen binnen komen op de ww van mensen die in deze branche werk(t)en.

    Overheid; je kunt niet blijven halen bij de mensen.

    Heb zelf een wagen waar ik 653 euro mrb voor betaal per kwartaal. Daarnaast een klassieke diesel waar ik al 9000 euro aan heb uitgegeven om hem te herstellen in oorspronkelijke staat. Dan nu ook nog eens mrb betalen?

    Nogmaals, Weekers rekent zich rijk, maar de wagens zullen massaal verdwijnen en dus niks meer opleveren voor de schatkist.

  • Bert

    Er zijn gewoon een stelletje ambtenaren geweest die een spreatsheetje hebben gemaakt, met de aantallen auto’s, bouwjaren en brandstofsoorten. Met wat rekenarij komt er een €€€ getal uit wat voor de schatkist interessant lijkt.Dit bedrag zal in de praktijk nooit worden gehaald (je kunt elke gewenste uitkomst creëren in Excel). Natruurlijk worden er dan auto’s geschorst, gesloopt, gestald en verkocht naar het buitenland (daar lachen ze nu al) en komt er in de praktijk nog niet de helft binnen van wat er nu in het spreadsheet staat. Maar daarover horen dan we nooit meer iets.
    Afgunstige amateurs, die een ander niet gunnen wat ze zelf niet hebben en vervolgens nog een wit voetje halen bij de Chef. Laat ze de helft van die ambtenaren eruit gooien. Dat levert structureel een echte besparing op (en minder ergernis in de maatschappij).

  • Andre

    De VVD toont haar ware gezicht.

  • retrocars vlagtwedde

    wat n moeilijk gedoe terwijl de oplossing zo simpel kan zijn. het is echt niet zo moeilijk om elektronisch te realiseren dat als je n oldtimer op je naam zet,dat er dan gekeken wordt dat je al n auto op naam hebt waar je wegenbelasting voor betaald, dat je dan vrijstelling krijgt en anders niet. tuurlijk zullen er dan mensen zijn die er een klein autootje bij kopen of m als 2e dagelijkse auto gaan gebruiken, maar feit is wel dat ze in ieder geval wegenbelasting voor 1 auto betalen,en dat is toch de bedoeling van dit alles.wordt tijd dat ze daar in den haag een paar nuchtere boerenlullen van t platteland neerzetten die hun gezonde verstand nog kunnen gebruiken.
    ik ben zelf handelaar in klassieke auto’s en iedere keer als er weer van die onzin t nieuws komt,verkoop ik direkt niks meer. wie betaalt mij straks de schade die ik nu iedere keer ondervindt?

  • Peter

    Ik ben in het (on)gelukkige bezit van 12 oldtimers, allen tussen de 30 en 45 jaar oud. 7 staan er stil en met die andere 5 rijd ik af en toe en dan alleen nog als het droog en warm is. Hooguit 3-400 km per jaar, met 2 of 3 maar 50-75 km per jaar. Denkt de overheid nu echt dat ik voor 5 auto’s een kwart wegenbelasting ga betalen als de vrijstelling komt te vervallen ? Hoe stom moet je zijn, als je werkelijk verwacht dat er 150 miljoen aan wegenbelasting binnen gaat komen ? Ik zal, waarschijnlijk net als veel andere liefhebbers, alles schorsen en ernstig overwegen om een aantal van mijn oldtimers te gaan verkopen. Van veel handelaren hoor ik dat er de afgelopen maanden geen wiel meer verkocht is. Ongelofelijk dat de overheid niet nadenkt met een enkel zinnetje in het regeerakkoord en daardoor een hele branche om zeep helpt. De lijst met faillissementen in Nederland is zeker nog niet lang genoeg ?

  • Jan

    En dan kun je in het blad Auto Motor Youngtimer van dec-jan dit jaar lezen dat de directeur van RAI Vereniging er zelfs nog trots op is ook dat hij met zijn clubje veroorzaakt heeft dat nu eindelijk de mrb vrijheid voor oldtimers wordt aangepakt.
    RAI en BOVAG moet je weten hebben eerst de oldtimerbranche uitgelachen … dat was toch maar spielerij, niet serieus……tot het een goed florerende bedrijfstak werd. Alleen helaas zonder vertegenwoordigende organisatie. Kwetsbaar dus. En daar hebben deze twee organisaties openlijk een mes in de rug gestoken.
    Want KNAC en FEHAC zijn volledig kansloos (en wat onnozel….) in het spel gestonken dat er werd gespeeld:
    want de boosdoener in dit geval heeft ook de regeling mogen voorstellen ….. maar zelfs die was niet genoeg voor de stas (Weekers) …… waarvan hij van tevoren allang door RAI BOVAG over was ingelicht.
    Zo wordt dat gespeeld.

  • Eduard Pijl

    Het probleem van de Nederlandse politici is dat het ze geen bal interesseert welke gevolgen hun eindeloze regelwijzigingen hebben. Ze moeten op papier gewoon voldoende geld extra binnen harken. Dat dat uiteindelijk niet het gewenste resultaat zal hebben is dan weer het probleem van de volgende incompetente ambtenaar