Subsidie voor aanschaf schonere bestelauto’s

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Oldtimer

    Theorie versus praktijk. In Rotterdam zijn doorgaande wegen voor vervuilers afgesloten. Zwaar verkeer wijkt nu uit naar sluiproutes door het centra. Tel uit je winst. Subsidies ? Zwaar gefrustreerd na in 4 jaar 17.000 euro en mijn vrije tijd in de restauratie van een klassieke Jeep ( 30 jaar oud ) gestoken te hebben is deze gesloopt ivm verandering oldtimer beleid. Met in deze mooie klassieker een gloednieuwe motor en nieuwe LPG installatie. Hobby werd onbetaalbaar, op LPG 221 per maand aan MRB. Op benzine mag je rijden voor 120 MRB per jaar. Maar in de winter waarin ik juist de 4×4 gebruik mag je niet rijden, plus 1 op 3 op benzine is niet te betalen. Nu dus Aardgas auto gekocht, kreeg 4500 subsidie. Deze auto nu na 6 maanden aan mede oldtimer ” verkocht “, op zelfde wagen vangt die ook 4500 subsidie. En over 6 maanden herhalen we dit legale trucje. Mijn vrienden kopieren deze wissel truc. Kost Rotterdam nu al 5 x 4500. Zsm na ontvangst subsidie gaan deze CNG wagens naar Oostblok waar de Aardgas eruit gaat. Wij zijn helaas onze oldtimers kwijt, waren tweede wagens voor hobby. Veel geld hierop verloren en de gemeente zijn subsidie pot gaat leeg. Milieu verbeterd ? Nee, aardgas rijden bevalt prima maar prijs is rap van 70 ct naar 1,09 verhoogd en MRB was tarief benzine en is nu LPG G3. Onderhoud is duur dus we dumpen deze wagens zsm. Goed overheid beleid.

Subsidie voor aanschaf schonere bestelauto’s | Automotive Online

Subsidie voor aanschaf schonere bestelauto’s

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Oldtimer

    Theorie versus praktijk. In Rotterdam zijn doorgaande wegen voor vervuilers afgesloten. Zwaar verkeer wijkt nu uit naar sluiproutes door het centra. Tel uit je winst. Subsidies ? Zwaar gefrustreerd na in 4 jaar 17.000 euro en mijn vrije tijd in de restauratie van een klassieke Jeep ( 30 jaar oud ) gestoken te hebben is deze gesloopt ivm verandering oldtimer beleid. Met in deze mooie klassieker een gloednieuwe motor en nieuwe LPG installatie. Hobby werd onbetaalbaar, op LPG 221 per maand aan MRB. Op benzine mag je rijden voor 120 MRB per jaar. Maar in de winter waarin ik juist de 4×4 gebruik mag je niet rijden, plus 1 op 3 op benzine is niet te betalen. Nu dus Aardgas auto gekocht, kreeg 4500 subsidie. Deze auto nu na 6 maanden aan mede oldtimer ” verkocht “, op zelfde wagen vangt die ook 4500 subsidie. En over 6 maanden herhalen we dit legale trucje. Mijn vrienden kopieren deze wissel truc. Kost Rotterdam nu al 5 x 4500. Zsm na ontvangst subsidie gaan deze CNG wagens naar Oostblok waar de Aardgas eruit gaat. Wij zijn helaas onze oldtimers kwijt, waren tweede wagens voor hobby. Veel geld hierop verloren en de gemeente zijn subsidie pot gaat leeg. Milieu verbeterd ? Nee, aardgas rijden bevalt prima maar prijs is rap van 70 ct naar 1,09 verhoogd en MRB was tarief benzine en is nu LPG G3. Onderhoud is duur dus we dumpen deze wagens zsm. Goed overheid beleid.