EurotaxGlass: Hybride EV minder in trek op tweedehands markt
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Alweer een doodsteek voor deze zeer milieuonvriendelijke dingen. Wanneer wordt de subsidie op deze nonsens auto’s gestopt? Ze zijn uiterst milieuonvriendelijk. Alleen al het maken en recyclen. Daarnaast zuipen deze monsters benzine omdat het extra gewicht van de alektro-aandrijving moet worden meegezeuld. En over de milieubelasting van het opwekken van energie voor deze auot’s door (kolen)centrales hoor je niemand. Dus koop een gewone zuinige benzine-auto of een schone diesel.
Geachte heer IJsseldijk,
U reactie is zo stellig dat u blijkbaar uit ervaring spreekt. Ik rijd privé al bijna drie jaar een Chevrolet Volt en heb na 110.000 km een gemiddeld brandstofverbruik van circa 2 liter per 100 km. Als ik op de motor (range extender) rijd haal ik gemakkelijk 1:17. Het stoomverbruik bij EMISSIELOOS rijden op de accu is slechts 0,15 kWh per km (dat is vergelijkbaar met energie-inhoud van 0,015 liter diesel!). Over welke zuinige benzine auto of schone diesel die dat kan heeft u het? Voor mij als particulier biedt de auto (zonder subsidie) de beste rijkwaliteiten, de laagste energiekosten en de miste schade aan mijn omgeving ooit. De mogelijke extra belasting van de accu’s vallen in het niet bij de ontlasting van de luchtvervuiling. En accu’s zijn bovendien wereldwijd één van de best gerecycleerde producten. Ten slotte komt de stoom afgezien uit mijn zonnecellen, bij alle laadpalen in NL uit schone bronnen. En zelfs al zou dat niet zo zijn, blijkt uit onderzoek dat rijden op stroom uit kolencentrales over de keten nog steeds iets schoner te zijn dan rijden op benzine of diesel.
PS: Niet onbelangrijk, van de 110.000 km was 70% elektrisch. Ik geeft toe at doen de meeste PHEV ‘leaseauto van de baas’ rijders niet na. Zij betalen de energiekosten dan ook niet zelf en hebben daarvoor ook naar mijn mening (te)veel subsidie gehad.