Bovag/RAI wil compensatie BPM-verlaging

Redactie Redactie
• Laatste update:

Deze korting wordt gecompenseerd via de kilometerheffing.
Bovag/RAI is hier op zich blij mee. Betalen naar gebruik is een uitstekende zaak en beter dan betalen naar bezit, aldus een woordvoerder: “Maar dan moet je het ook voor de volle honderd procent doen en niet beperken tot een kwart van de BPM. Temeer daar we al het enige land in de Europese Unie zijn dat deze vorm van belasting kent.”
Bovag maakt zich verder zorgen over de manier van invoeren: “Uit onze voorlopige berekening blijkt dat, indien de BPM in één keer wordt afgeschaft, over het totale wagenpark zeventien miljard gulden verdampt. Daarom moet er ofwel een compensatieregeling komen, ofwel het moet dermate geleidelijk gefaseerd gaan dat je er nauwelijks nog iets van merkt.” Bovag/RAI heeft het Nederlands Economisch Instituut opdracht gegeven te onderzoeken op welke manier deze problemen voorkomen kunnen worden. Ook is er een brief uitgegaan naar de ministers Zalm en Netelenbos, waarin de brancheorganisatie de bewindslieden verzoekt rekening te houden met de problemen die bij invoering van kilometerheffing kunnen ontstaan voor autobezitters en de branche.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bovag/RAI wil compensatie BPM-verlaging | Automotive Online

Bovag/RAI wil compensatie BPM-verlaging

Redactie Redactie
• Laatste update:

Deze korting wordt gecompenseerd via de kilometerheffing.
Bovag/RAI is hier op zich blij mee. Betalen naar gebruik is een uitstekende zaak en beter dan betalen naar bezit, aldus een woordvoerder: “Maar dan moet je het ook voor de volle honderd procent doen en niet beperken tot een kwart van de BPM. Temeer daar we al het enige land in de Europese Unie zijn dat deze vorm van belasting kent.”
Bovag maakt zich verder zorgen over de manier van invoeren: “Uit onze voorlopige berekening blijkt dat, indien de BPM in één keer wordt afgeschaft, over het totale wagenpark zeventien miljard gulden verdampt. Daarom moet er ofwel een compensatieregeling komen, ofwel het moet dermate geleidelijk gefaseerd gaan dat je er nauwelijks nog iets van merkt.” Bovag/RAI heeft het Nederlands Economisch Instituut opdracht gegeven te onderzoeken op welke manier deze problemen voorkomen kunnen worden. Ook is er een brief uitgegaan naar de ministers Zalm en Netelenbos, waarin de brancheorganisatie de bewindslieden verzoekt rekening te houden met de problemen die bij invoering van kilometerheffing kunnen ontstaan voor autobezitters en de branche.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.