Acties RDW vermoedelijk misbruik persoonsgegevens

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
Suzuki werkt aan oplossing voor sjoemeldiesels

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Pijl

    Mij verbaast dat helemaal niets. Die zogenaamde bereiking persoonsgegevens stelt weinig voor. Vroeger kon je al middels een betaling van een paar gulden aan de RDW de gegevens van de bezitter van een auto krijgen.
    Daarbij is de RDW gewoon commercieel en krijgt deze ook steeds meer taken toebedeeld om de schatkist te spekken.
    Ze doen daar zelfs registercontroles om iedereen die de Apk vergeten is automatisch een boete te sturen. Een nieuw kenteken staat soms al bijna een week op naam voordat het bij je in de brievenbus ligt. Dat betekent gewoon extra miljoenen harken vwb de wegenbelasting.
    En vrijwel iedereen kan toegang krijgen tot de gegevens. Onderdelenleveranciers ook. Het is allemaal ondergeschikt aan, hoe kan het ook anders, geld

Acties RDW vermoedelijk misbruik persoonsgegevens | Automotive Online

Acties RDW vermoedelijk misbruik persoonsgegevens

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
Suzuki werkt aan oplossing voor sjoemeldiesels

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Pijl

    Mij verbaast dat helemaal niets. Die zogenaamde bereiking persoonsgegevens stelt weinig voor. Vroeger kon je al middels een betaling van een paar gulden aan de RDW de gegevens van de bezitter van een auto krijgen.
    Daarbij is de RDW gewoon commercieel en krijgt deze ook steeds meer taken toebedeeld om de schatkist te spekken.
    Ze doen daar zelfs registercontroles om iedereen die de Apk vergeten is automatisch een boete te sturen. Een nieuw kenteken staat soms al bijna een week op naam voordat het bij je in de brievenbus ligt. Dat betekent gewoon extra miljoenen harken vwb de wegenbelasting.
    En vrijwel iedereen kan toegang krijgen tot de gegevens. Onderdelenleveranciers ook. Het is allemaal ondergeschikt aan, hoe kan het ook anders, geld