Saarloos distributeur Ceccato-wasinstallaties
Algemeen directeur René Visser van Saarloos is content met zijn nieuwe lijn: “Na Washtec en Christ is Ceccato nummer drie op de Nederlandse markt. Het merk is gehomologeerd door Shell, Esso, Texaco en Q8.” De markt voor wasinstallaties is volgens Visser momenteel overigens moeilijk: met name oliemaatschappijen investeren steeds minder op dit terrein. Goede kansen ziet hij daarentegen in de truckwereld, waar Saarloos vanouds goed vertegenwoordigd is met zijn equipment.
Ceccato werd tot voor kort in Nederland vertegenwoordigd door Dibo Carwash (Waalwijk), dat onaangenaam werd verrast door de aankondiging van de Italianen dat zij de zakelijke relatie verbraken. Directeur Wim Muskens zegt dat zijn bedrijf fors heeft geïnvesteerd in het merk en dat daar een schadeloosstelling tegenover moet komen te staan. “We hebben er twee jaar enorm vele geld in gestoken. We zien elkaar voor de rechter.” Is het merk Istobal voor hem misschien interessant? “Die gaan eind dit jaar naar Eenzet. Istobal heeft Saarloos opgezegd, waarna die is gaan shoppen bij de verschillende fabrikanten. Dat is zijn goed recht, maar Ceccato is er tegen alle afspraken in op ingegaan.” Muskens, tevens directeur van borstelmachinefabrikant Rotomat, zit allerminst bij de pakken neer. “We gaan net de markt in met textiel-borstelsystemen, daar gaan we ons de komende tijd sterk op richten.”