Recordwinst voor Duitse onderdelenwebshop Autodoc

Autodoc • Autodoc, dat ook een Nederlandse site heeft, profiteert naar eigen zeggen van de toenemende vraag naar auto-onderdelen.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Autodoc)

De Duitse onderdelenwebshop Autodoc heeft vorig jaar een omzet gerealiseerd van 1,3 miljard euro, 16 procent meer dan in 2022. De operationele winst groeide met 31 procent naar 134 miljoen euro. Dit maakt het bedrijf bekend in een bericht over de jaarcijfers.

Autodoc, dat ook een Nederlandse site heeft, profiteert naar eigen zeggen van de toenemende vraag naar auto-onderdelen maar ook van de groeiende trend naar online verkopen in de aftermarket. Ceo Dmitry Zadorozhny laat weten dat hij er alle vertrouwen in heeft dat Autodoc de komende jaren die sterke groei vast kan houden.

Autodoc verkocht in 2023 in totaal meer dan 56 miljoen producten. Het productenaanbod nam in de loop van het jaar toe met 600 duizend artikelen naar 5,8 miljoen artikelen. Het klantenbestand stond eind december op 7,4 miljoen actieve klanten, 12 procent meer dan een jaar eerder.

Voor dit jaar staat verdere uitbreiding van het productenaanbod, verbetering van de logistieke infrastructuur maar ook ‘optimaliseren van de prijzen’ op de agenda, aldus Autodoc.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

Recordwinst voor Duitse onderdelenwebshop Autodoc | Automotive Online

Recordwinst voor Duitse onderdelenwebshop Autodoc

Autodoc • Autodoc, dat ook een Nederlandse site heeft, profiteert naar eigen zeggen van de toenemende vraag naar auto-onderdelen.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Autodoc)

De Duitse onderdelenwebshop Autodoc heeft vorig jaar een omzet gerealiseerd van 1,3 miljard euro, 16 procent meer dan in 2022. De operationele winst groeide met 31 procent naar 134 miljoen euro. Dit maakt het bedrijf bekend in een bericht over de jaarcijfers.

Autodoc, dat ook een Nederlandse site heeft, profiteert naar eigen zeggen van de toenemende vraag naar auto-onderdelen maar ook van de groeiende trend naar online verkopen in de aftermarket. Ceo Dmitry Zadorozhny laat weten dat hij er alle vertrouwen in heeft dat Autodoc de komende jaren die sterke groei vast kan houden.

Autodoc verkocht in 2023 in totaal meer dan 56 miljoen producten. Het productenaanbod nam in de loop van het jaar toe met 600 duizend artikelen naar 5,8 miljoen artikelen. Het klantenbestand stond eind december op 7,4 miljoen actieve klanten, 12 procent meer dan een jaar eerder.

Voor dit jaar staat verdere uitbreiding van het productenaanbod, verbetering van de logistieke infrastructuur maar ook ‘optimaliseren van de prijzen’ op de agenda, aldus Autodoc.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit. Â