Autogroep Twente en Care-Mail winnen marketingprijs

Autogroep Twente • De hypergepersonaliseerde Care-Mail inruilcampagne voor de Hyundai Tucson behaalde de eerste plaats.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: RDC).

Autogroep Twente en RDC hebben de DDMA Email Marketing Automation Award 2024 gewonnen in de categorie “Most Outstanding Email”. De hypergepersonaliseerde Care-Mail inruilcampagne voor de Hyundai Tucson behaalde de eerste plaats, waarbij ze PostNL en Allianz Direct achter zich lieten. Dat meldt Bovemij in een persbericht.

Klanten van Autogroep Twente ontvingen een e-mail met hun huidige en toekomstige auto en daarbij een persoonlijk, concreet inruilvoorstel en een goede inruilbonus. ‘Niet alleen de e-mail, maar ook de landingspagina was volledig gepersonaliseerd met de eigen auto en het unieke aanbod’, meldt RDC. ‘Het antwoordformulier kwam direct bij de salesafdeling terecht voor een snelle opvolging. Dat alles heeft geleid tot een conversie van 4 procent.’ Naar eigen zeggen is dat percentage ‘ongekend hoog’ voor een dergelijke campagne.

“De perfecte mix van aantrekkelijk aanbod, creativiteit, data en technologie maakte deze campagne bijzonder effectief”, zegt Mitch van Maurik, marketing automation specialist bij RDC. “Innovatief gebruik van nieuwe tools speelde een cruciale rol.”

“De grootste winst is behaald uit het optimaal aan elkaar knopen van alle processen rondom de klantselectie, e-mailpersonalisatie en de opvolging ervan”, zegt Koen van Grootel, marketingmanager bij Autogroep Twente.

De jury prees de campagne voor het slimme gebruik van technologie en data, wat leidde tot een direct duidelijke boodschap voor de ontvanger en consistente klantreis.

Personalisatie wordt steeds gebruikelijker in de e-mailmarketing. Eerder schreef Automotive Online in een achtergrondverhaal dat e-mail als marketinginstrument belangrijker is dan ooit door deze personalisatie. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Autogroep Twente en Care-Mail winnen marketingprijs | Automotive Online

Autogroep Twente en Care-Mail winnen marketingprijs

Autogroep Twente • De hypergepersonaliseerde Care-Mail inruilcampagne voor de Hyundai Tucson behaalde de eerste plaats.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: RDC).

Autogroep Twente en RDC hebben de DDMA Email Marketing Automation Award 2024 gewonnen in de categorie “Most Outstanding Email”. De hypergepersonaliseerde Care-Mail inruilcampagne voor de Hyundai Tucson behaalde de eerste plaats, waarbij ze PostNL en Allianz Direct achter zich lieten. Dat meldt Bovemij in een persbericht.

Klanten van Autogroep Twente ontvingen een e-mail met hun huidige en toekomstige auto en daarbij een persoonlijk, concreet inruilvoorstel en een goede inruilbonus. ‘Niet alleen de e-mail, maar ook de landingspagina was volledig gepersonaliseerd met de eigen auto en het unieke aanbod’, meldt RDC. ‘Het antwoordformulier kwam direct bij de salesafdeling terecht voor een snelle opvolging. Dat alles heeft geleid tot een conversie van 4 procent.’ Naar eigen zeggen is dat percentage ‘ongekend hoog’ voor een dergelijke campagne.

“De perfecte mix van aantrekkelijk aanbod, creativiteit, data en technologie maakte deze campagne bijzonder effectief”, zegt Mitch van Maurik, marketing automation specialist bij RDC. “Innovatief gebruik van nieuwe tools speelde een cruciale rol.”

“De grootste winst is behaald uit het optimaal aan elkaar knopen van alle processen rondom de klantselectie, e-mailpersonalisatie en de opvolging ervan”, zegt Koen van Grootel, marketingmanager bij Autogroep Twente.

De jury prees de campagne voor het slimme gebruik van technologie en data, wat leidde tot een direct duidelijke boodschap voor de ontvanger en consistente klantreis.

Personalisatie wordt steeds gebruikelijker in de e-mailmarketing. Eerder schreef Automotive Online in een achtergrondverhaal dat e-mail als marketinginstrument belangrijker is dan ooit door deze personalisatie. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.