Ferrari-dealers in Europa accepteren betalingen in cryptovaluta

Ferrari • Dealers kunnen betalingen van cryptovaluta accepteren en deze worden direct omgezet naar traditionele valuta.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
De Ferrari-fabriek in Maranello, Italië.(foto: Shutterstock)

Ferrari breidt zijn betalingssysteem voor cryptovaluta vanaf eind juli uit naar zijn Europese dealernetwerk. Het debuut voor de Europese markt volgt op de lancering van dit alternatieve betalingssysteem in de Verenigde Staten, minder dan een jaar geleden. Dat meldt Ferrari in een persbericht.

Ferrari maakt gebruik van de ‘expertise van verschillende bedrijven die actief zijn in de betalingssector voor cryptovaluta om de transactieveiligheid te garanderen’, aldus het Italiaanse merk. Dat betekent dat dealers de betaling kunnen accepteren, zonder zelf de cryptovaluta zelf te beheren. De valuta wordt onmiddellijk omgezet in een traditionele valuta. Daarnaast zorgt deze samenwerking ervoor dat de bron van de betaling wordt vastgesteld en dat de verkopende partij beschermd is tegen prijsschommelingen die gerelateerd zijn aan wisselkoersen.

Inmiddels hebben de meeste Europese Ferrari-dealers het nieuwe betalingssysteem – als aanvulling op de traditionele systemen – al overgenomen of zijn bezig met de implementatie ervan.

Ferrari leverde vorig jaar wereldwijd 13.663 sportwagens af, een toename van 442 auto’s vergeleken met een jaar eerder. De nettowinst van het beroemde luxemerk uit de stad Maranello (Noord-Italië) steeg met 34 procent tot ruim 1,2 miljard euro. De nettowinst kwam vorig jaar voor het eerst boven 1 miljard euro uit.

Munsterhuis Sportscars in Hengelo is medio 2023 officieel ‘Ferrari Authorised Bodyshop’ geworden. Volgens Tijmen Keizers, marketing manager bij Munsterhuis, moesten ze daar wel flink voor investeren. “Het gaat bij een premiummerk als Ferrari altijd over andere getallen dan bij automerken in lagere segmenten.”

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Ferrari-dealers in Europa accepteren betalingen in cryptovaluta | Automotive Online

Ferrari-dealers in Europa accepteren betalingen in cryptovaluta

Ferrari • Dealers kunnen betalingen van cryptovaluta accepteren en deze worden direct omgezet naar traditionele valuta.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
De Ferrari-fabriek in Maranello, Italië.(foto: Shutterstock)

Ferrari breidt zijn betalingssysteem voor cryptovaluta vanaf eind juli uit naar zijn Europese dealernetwerk. Het debuut voor de Europese markt volgt op de lancering van dit alternatieve betalingssysteem in de Verenigde Staten, minder dan een jaar geleden. Dat meldt Ferrari in een persbericht.

Ferrari maakt gebruik van de ‘expertise van verschillende bedrijven die actief zijn in de betalingssector voor cryptovaluta om de transactieveiligheid te garanderen’, aldus het Italiaanse merk. Dat betekent dat dealers de betaling kunnen accepteren, zonder zelf de cryptovaluta zelf te beheren. De valuta wordt onmiddellijk omgezet in een traditionele valuta. Daarnaast zorgt deze samenwerking ervoor dat de bron van de betaling wordt vastgesteld en dat de verkopende partij beschermd is tegen prijsschommelingen die gerelateerd zijn aan wisselkoersen.

Inmiddels hebben de meeste Europese Ferrari-dealers het nieuwe betalingssysteem – als aanvulling op de traditionele systemen – al overgenomen of zijn bezig met de implementatie ervan.

Ferrari leverde vorig jaar wereldwijd 13.663 sportwagens af, een toename van 442 auto’s vergeleken met een jaar eerder. De nettowinst van het beroemde luxemerk uit de stad Maranello (Noord-Italië) steeg met 34 procent tot ruim 1,2 miljard euro. De nettowinst kwam vorig jaar voor het eerst boven 1 miljard euro uit.

Munsterhuis Sportscars in Hengelo is medio 2023 officieel ‘Ferrari Authorised Bodyshop’ geworden. Volgens Tijmen Keizers, marketing manager bij Munsterhuis, moesten ze daar wel flink voor investeren. “Het gaat bij een premiummerk als Ferrari altijd over andere getallen dan bij automerken in lagere segmenten.”

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie, waar hij voornamelijk gespecialiseerd is in leasing. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.