72% meer Chinese EV’s geïmporteerd voorafgaand aan Europese heffingen

Importheffingen • Vooral de MG4 werd veel ingevoerd in Europa.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Europa heeft afgelopen maand meer dan 23 duizend elektrische auto’s van Chinese makelij geïmporteerd, een toename van 72 procent vergeleken met vorige maand. Dat concluderen ANP en Bloomberg op basis van Dataforce-cijfers.

SAIC, dat in handen is van de Chinese overheid, kende de grootste groei. Vooral de MG4 werd veel ingevoerd in Europa.

De toename is te verklaren door de verhoging van de importheffingen van auto’s uit China. De hogere importheffingen voor Chinese elektrische auto’s gingen in op 5 juli. De Europese Commissie wil hiermee een eind maken aan de oneerlijke concurrentie van China, omdat die volgens de EU zijn eigen fabrikanten subsidieert.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

72% meer Chinese EV’s geïmporteerd voorafgaand aan Europese heffingen | Automotive Online

72% meer Chinese EV’s geïmporteerd voorafgaand aan Europese heffingen

Importheffingen • Vooral de MG4 werd veel ingevoerd in Europa.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Europa heeft afgelopen maand meer dan 23 duizend elektrische auto’s van Chinese makelij geïmporteerd, een toename van 72 procent vergeleken met vorige maand. Dat concluderen ANP en Bloomberg op basis van Dataforce-cijfers.

SAIC, dat in handen is van de Chinese overheid, kende de grootste groei. Vooral de MG4 werd veel ingevoerd in Europa.

De toename is te verklaren door de verhoging van de importheffingen van auto’s uit China. De hogere importheffingen voor Chinese elektrische auto’s gingen in op 5 juli. De Europese Commissie wil hiermee een eind maken aan de oneerlijke concurrentie van China, omdat die volgens de EU zijn eigen fabrikanten subsidieert.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie, waar hij voornamelijk gespecialiseerd is in leasing. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.