Multiscope: 93% van de automobilisten wil bij huidige autoverzekeraar blijven

Autoverzekering • Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van 24 jaar.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Beeld: Shutterstock

Het overgrote deel van de automobilisten (93%) wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.264 Nederlandse autobezitters.

De klanthistorie en de intentie om klant te blijven in de komende 12 maanden brengen samen de loyaliteit van de Nederlandse autobezitters in kaart. De klanthistorie staat voor hoelang klanten al aangesloten zijn bij een verzekeraar.  Multiscope maakte een matrix die de posities van verzekeraars aangeeft. Daar blijkt uit dat automobilisten gemiddeld bijna 16 jaar trouw blijven aan hun autoverzekeraar. 93 procent van de automobilisten is van plan om het komende jaar klant te blijven bij de huidige verzekeraar.

De premies van autoverzekeringen blijven stijgen. Afgelopen twee jaar wel 30 procent. 

Vier autoverzekeraars springen eruit met zowel een bovengemiddelde intentie als een bovengemiddelde klanthistorie: Interpolis, Univé, Centraal Beheer en ZLM. De klanten van Interpolis zijn gemiddeld al ruim 24 jaar klant. Aon volgt op de tweede plaats, met een gemiddelde historie van ruim 23 jaar.

Allianz Direct heeft met 87 procent de laagste intentie van alle autoverzekeraars in de markt. Opvallend, omdat het bedrijf dit jaar wel de prijs voor de beste WA-verzekering won. Klanten van Promovendum en InShared zijn gemiddeld het kortst klant, met een gemiddelde historie van zes jaar.

Bron: Multiscope
Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Multiscope: 93% van de automobilisten wil bij huidige autoverzekeraar blijven | Automotive Online

Multiscope: 93% van de automobilisten wil bij huidige autoverzekeraar blijven

Autoverzekering • Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van 24 jaar.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Beeld: Shutterstock

Het overgrote deel van de automobilisten (93%) wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.264 Nederlandse autobezitters.

De klanthistorie en de intentie om klant te blijven in de komende 12 maanden brengen samen de loyaliteit van de Nederlandse autobezitters in kaart. De klanthistorie staat voor hoelang klanten al aangesloten zijn bij een verzekeraar.  Multiscope maakte een matrix die de posities van verzekeraars aangeeft. Daar blijkt uit dat automobilisten gemiddeld bijna 16 jaar trouw blijven aan hun autoverzekeraar. 93 procent van de automobilisten is van plan om het komende jaar klant te blijven bij de huidige verzekeraar.

De premies van autoverzekeringen blijven stijgen. Afgelopen twee jaar wel 30 procent. 

Vier autoverzekeraars springen eruit met zowel een bovengemiddelde intentie als een bovengemiddelde klanthistorie: Interpolis, Univé, Centraal Beheer en ZLM. De klanten van Interpolis zijn gemiddeld al ruim 24 jaar klant. Aon volgt op de tweede plaats, met een gemiddelde historie van ruim 23 jaar.

Allianz Direct heeft met 87 procent de laagste intentie van alle autoverzekeraars in de markt. Opvallend, omdat het bedrijf dit jaar wel de prijs voor de beste WA-verzekering won. Klanten van Promovendum en InShared zijn gemiddeld het kortst klant, met een gemiddelde historie van zes jaar.

Bron: Multiscope
Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.