Lakkenleveranciers niet op Crash 2001

Redactie Redactie
• Laatste update:

Aldus afdelingsvoorzitter Wil van de Ven, tevens directeur van lakkenimporteur Metalak. “Er is geen sprake van een conflict tussen ons en de beursorganisatie, maar er is wel een probleem: alle lakkenleveranciers hebben hun budgetten gebaseerd op één beurs per twee jaar en doordat Crash nu een jaar naar voren is getrokken, wordt dat doorkruist.” Ook sluiten de lakkenleveranciers niet uit dat Crash komend voorjaar een tegenvallend aantal bezoekers zal trekken. “Er is frictie geweest over het feit dat sommige exposanten de Crash-beurs eerder dit jaar hebben gebruikt om personeel te werven. Onder schade-ondernemers kan daardoor de angst ontstaan dat ze op Crash hun medewerkers kwijtraken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als de komende beurs later zou zijn georganiseerd, had de tijd de wonden misschien geheeld. Maar een Crash volgend voorjaar is te vroeg.”

Brutaal
Voor organisator Dirk Brink van Crash International komt het besluit niet als een verrassing. Hij had al signalen gekregen dat de vervroegde beursdatum de lakkenleveranciers budgettaire problemen zou opleveren, maar voerde deze toch door omdat hij daarmee de Beroepenwedstrijden van de VOC kon binnenhalen. Deze werden tot nu toe op Autovak gehouden, maar omdat deze vakbeurs naar september is verplaatst, zat de VOC plots zonder podium. Brink zegt overigens nog met de lakkenleveranciers in onderhandeling te gaan om ze alsnog over de streep te trekken.
Crash zal op de komende editie het werven van personeel door exposanten tegengaan, legt Brink uit. Met name schadeketen Care, die tijdens de vorige Crash gegevens van personeel van schadebedrijven verzamelde, heeft in de ogen van Brink een grens overschreden. “Ze gingen na de beurs spuiters gewoon op hun werk bellen om ze een aanbod te doen. Hondsbrutaal. Ik heb liever dat ze niet deelnemen aan de komende beurs. Het gaat er bij een beurs om aantrekkelijk te zijn voor de bezoekers en dan moet je niet hebben dat de baas bang is dat hij er zijn personeel kwijtraakt.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Lakkenleveranciers niet op Crash 2001 | Automotive Online

Lakkenleveranciers niet op Crash 2001

Redactie Redactie
• Laatste update:

Aldus afdelingsvoorzitter Wil van de Ven, tevens directeur van lakkenimporteur Metalak. “Er is geen sprake van een conflict tussen ons en de beursorganisatie, maar er is wel een probleem: alle lakkenleveranciers hebben hun budgetten gebaseerd op één beurs per twee jaar en doordat Crash nu een jaar naar voren is getrokken, wordt dat doorkruist.” Ook sluiten de lakkenleveranciers niet uit dat Crash komend voorjaar een tegenvallend aantal bezoekers zal trekken. “Er is frictie geweest over het feit dat sommige exposanten de Crash-beurs eerder dit jaar hebben gebruikt om personeel te werven. Onder schade-ondernemers kan daardoor de angst ontstaan dat ze op Crash hun medewerkers kwijtraken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als de komende beurs later zou zijn georganiseerd, had de tijd de wonden misschien geheeld. Maar een Crash volgend voorjaar is te vroeg.”

Brutaal
Voor organisator Dirk Brink van Crash International komt het besluit niet als een verrassing. Hij had al signalen gekregen dat de vervroegde beursdatum de lakkenleveranciers budgettaire problemen zou opleveren, maar voerde deze toch door omdat hij daarmee de Beroepenwedstrijden van de VOC kon binnenhalen. Deze werden tot nu toe op Autovak gehouden, maar omdat deze vakbeurs naar september is verplaatst, zat de VOC plots zonder podium. Brink zegt overigens nog met de lakkenleveranciers in onderhandeling te gaan om ze alsnog over de streep te trekken.
Crash zal op de komende editie het werven van personeel door exposanten tegengaan, legt Brink uit. Met name schadeketen Care, die tijdens de vorige Crash gegevens van personeel van schadebedrijven verzamelde, heeft in de ogen van Brink een grens overschreden. “Ze gingen na de beurs spuiters gewoon op hun werk bellen om ze een aanbod te doen. Hondsbrutaal. Ik heb liever dat ze niet deelnemen aan de komende beurs. Het gaat er bij een beurs om aantrekkelijk te zijn voor de bezoekers en dan moet je niet hebben dat de baas bang is dat hij er zijn personeel kwijtraakt.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.