VW-/Audi-dealer start Zoekauto.nl

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zo biedt de site niet alleen auto’s aan, maar kan de koper ook zijn inruiler aanbieden, worden er verzekeringen aangeboden en kunnen er huurauto’s worden gereserveerd. Voor de financiering van de uitgebreide marketingcampagne die Zoekauto.nl onder andere tijdens de AutoRAI gaat voeren is JCM Capital Investment aangetrokken.
“De vorm waarin wij onze site hebben gegoten, is volgens mij uniek in Nederland”, zegt Richard Bouman. “Zeker de manier waarop wij de mogelijkheid bieden om een auto in te ruilen heb ik in elk geval nog niet eerder gezien.” Bouman zegt op dit moment al samen te werken met 80 dealers van 31 merken, voornamelijk in de Randstad. Binnen vier tot zes maanden moet de site landelijk dekkend zijn. “Uiteindelijk willen we naar 270 dealers toe. Voor de grote merken een dealer per provincie, voor de kleine merken vier voor het hele land. Wij vragen van de dealer een eenmalige entrance fee van duizend gulden en daarna betaalt hij, naar gelang het marktaandeel van het merk, ƒ 1000 tot ƒ 2.250 per jaar.”
Consumenten, maar ook zakelijke klanten kunnen op de site een offerte aanvragen voor een nieuwe auto. Na de selectie wordt de offerte doorgestuurd naar een dealer in de buurt van de klant. De klantgegevens houdt Bouman zelf; hij speelt alleen de aanvraag door. “We hebben er bewust voor gekozen om de offerteaanvraag maar bij één dealer aan te bieden, aangezien wij niet alleen op prijs willen concurreren.” Als de klant wil, kan hij zijn inruiler ook aanbieden. Daarvoor moet hij een zeer uitgebreide beschrijving van de auto geven, waarna de dealer bij wie de offerte is neergelegd een bod kan uitbrengen.
Op dit moment heeft Zoekauto.nl een iets meer dan honderd occasions op de site staan, maar door de samenwerking met Aanbod-online.nl zal dit aantal binnen afzienbare tijd groeien tot bijna drieduizend. “Wij adopteren ook hun systeem. Wij zorgen ervoor dat de voorraad actueel blijft door regelmatig bij de dealers langs te gaan.”
De marketingcampagne is inmiddels van start gegaan met advertenties op vijftig bussen in de Randstad. Rond de AutoRAI zal dat aantal tot honderdvijftig worden opgevoerd. Verder zal Zoekauto.nl gaan adverteren op de regionale radio en in verschillende bladen en kranten en zullen er activiteiten rond verschillende beurzen worden georganiseerd.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

VW-/Audi-dealer start Zoekauto.nl | Automotive Online

VW-/Audi-dealer start Zoekauto.nl

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zo biedt de site niet alleen auto’s aan, maar kan de koper ook zijn inruiler aanbieden, worden er verzekeringen aangeboden en kunnen er huurauto’s worden gereserveerd. Voor de financiering van de uitgebreide marketingcampagne die Zoekauto.nl onder andere tijdens de AutoRAI gaat voeren is JCM Capital Investment aangetrokken.
“De vorm waarin wij onze site hebben gegoten, is volgens mij uniek in Nederland”, zegt Richard Bouman. “Zeker de manier waarop wij de mogelijkheid bieden om een auto in te ruilen heb ik in elk geval nog niet eerder gezien.” Bouman zegt op dit moment al samen te werken met 80 dealers van 31 merken, voornamelijk in de Randstad. Binnen vier tot zes maanden moet de site landelijk dekkend zijn. “Uiteindelijk willen we naar 270 dealers toe. Voor de grote merken een dealer per provincie, voor de kleine merken vier voor het hele land. Wij vragen van de dealer een eenmalige entrance fee van duizend gulden en daarna betaalt hij, naar gelang het marktaandeel van het merk, ƒ 1000 tot ƒ 2.250 per jaar.”
Consumenten, maar ook zakelijke klanten kunnen op de site een offerte aanvragen voor een nieuwe auto. Na de selectie wordt de offerte doorgestuurd naar een dealer in de buurt van de klant. De klantgegevens houdt Bouman zelf; hij speelt alleen de aanvraag door. “We hebben er bewust voor gekozen om de offerteaanvraag maar bij één dealer aan te bieden, aangezien wij niet alleen op prijs willen concurreren.” Als de klant wil, kan hij zijn inruiler ook aanbieden. Daarvoor moet hij een zeer uitgebreide beschrijving van de auto geven, waarna de dealer bij wie de offerte is neergelegd een bod kan uitbrengen.
Op dit moment heeft Zoekauto.nl een iets meer dan honderd occasions op de site staan, maar door de samenwerking met Aanbod-online.nl zal dit aantal binnen afzienbare tijd groeien tot bijna drieduizend. “Wij adopteren ook hun systeem. Wij zorgen ervoor dat de voorraad actueel blijft door regelmatig bij de dealers langs te gaan.”
De marketingcampagne is inmiddels van start gegaan met advertenties op vijftig bussen in de Randstad. Rond de AutoRAI zal dat aantal tot honderdvijftig worden opgevoerd. Verder zal Zoekauto.nl gaan adverteren op de regionale radio en in verschillende bladen en kranten en zullen er activiteiten rond verschillende beurzen worden georganiseerd.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.