Auto-XS óók voor schadewereld
Volgens directeur Eric Hak hebben zich inmiddels al honderd grossiers en zeventien importeurs bij het initiatief aangesloten. Nu voor fase twee – het berichtenverkeer tussen garage en grossier – een pilot loopt, heeft het in Nieuwegein gevestigde Auto-XS besloten zich ook te richten op de schadewereld. Door gebruik te maken van de Auto-XS technologie kan het schadeherstelbedrijf direct zien of de te bestellen goederen beschikbaar zijn en of ze door de leverancier verzendklaar zijn gemaakt. Er kan zowel gewerkt worden vanuit de browser als vanuit de eigen, met Auto-XS geïntegreerde, applicatie.
Auto-XS stelt dat volledige toepassing van het systeem een tijd- en kostenbesparing oplevert van gemiddeld 10-20 %. Doelstelling is het aanbieden van een universeel communicatiesysteem voor de automotive onderdelenmarkt.
In Auto-XS bv participeren zowel de zeventien deelnemende importeurs van auto-onderdelen als OMS International bv, een bedrijf dat communicatiediensten, managementservices en (maatwerk-) software levert. De aangesloten importeurs vertegenwoordigen meer dan 80 % van de totale Nederlandse markt. Het gaat om Bosal, Brezan, Climco, Emwe, Havam, Holland Java, Kavo, Kawe, Kühne, Motorparts, Nipparts, Partscenter Holland, Quinton Hazell, Sluyter, Uni-Cardan, Varta en Van Heck.