AutoOnline: verkoop zakelijke occasions

Redactie Redactie
• Laatste update:

Net als de consumentgerichte marktplaats van AutoOnline is ook dit platform volledig gebaseerd op de ORB (online registratie bedrijfsvoorraad), waardoor alle gegevens zo actueel mogelijk zijn.
Leasemaatschappijen zijn volgens de Duitser Lars Koopmann, hoofd B2B van AutoOnline-partner AutoScout24, op zoek zijn naar nieuwe verkoopkanalen, via veilinghuizen als BCA of directe verkoop aan particulieren. De nieuwe toepassing van AutoOnline richt zich daarom op de verkoop door leasemaatschappijen en fleetowners aan dealers en handelaren. Koopman: “In Europa is tweederde van de dealers op zoek naar auto’s, heeft 45% al eens B2B gekocht en heeft 20% al eens internationaal gehandeld, wijzen onze cijfers uit.”
Volgens AutoOnline biedt het B2B-platform kostenbesparingen, maar kan het ook de verkopen opstuwen en biedt het extra service, zoals de mogelijkheid opdrachten direct door te klikken naar aangesloten autotransporteurs. Verder kan een ‘carbroker’ ingeschakeld worden, een bemiddelaar die lastige opdrachten kan verwerken, en biedt de site ‘marketing data’, met informatie en trends over gebruikte auto’s. Directe verkoop behoort tot de mogelijkheden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

AutoOnline: verkoop zakelijke occasions | Automotive Online

AutoOnline: verkoop zakelijke occasions

Redactie Redactie
• Laatste update:

Net als de consumentgerichte marktplaats van AutoOnline is ook dit platform volledig gebaseerd op de ORB (online registratie bedrijfsvoorraad), waardoor alle gegevens zo actueel mogelijk zijn.
Leasemaatschappijen zijn volgens de Duitser Lars Koopmann, hoofd B2B van AutoOnline-partner AutoScout24, op zoek zijn naar nieuwe verkoopkanalen, via veilinghuizen als BCA of directe verkoop aan particulieren. De nieuwe toepassing van AutoOnline richt zich daarom op de verkoop door leasemaatschappijen en fleetowners aan dealers en handelaren. Koopman: “In Europa is tweederde van de dealers op zoek naar auto’s, heeft 45% al eens B2B gekocht en heeft 20% al eens internationaal gehandeld, wijzen onze cijfers uit.”
Volgens AutoOnline biedt het B2B-platform kostenbesparingen, maar kan het ook de verkopen opstuwen en biedt het extra service, zoals de mogelijkheid opdrachten direct door te klikken naar aangesloten autotransporteurs. Verder kan een ‘carbroker’ ingeschakeld worden, een bemiddelaar die lastige opdrachten kan verwerken, en biedt de site ‘marketing data’, met informatie en trends over gebruikte auto’s. Directe verkoop behoort tot de mogelijkheden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.