Spott.nl staakt activiteiten
nl willen opzetten. Beide partijen waren al langere tijd in gesprek over samenwerking. Het einde van Spott.nl is ook een tegenslag voor Milco de Vries, voormalig commercieel directeur van Hyundai-importeur Greenib Car: hij trad enige tijd geleden als commercieel directeur bij het internetbedrijf in dienst.
Spott.nl is een verkoop- en veilingsite waarop onder meer gebruikte auto’s worden aangeboden. In april dit jaar maakten de aandeelhouders VNU (o.m. Autoweek), PCM (Volkskrant, NRC, Algemeen dagblad, Parool) en HMG (RTL, Yorin) bekend enkele tientallen miljoenen vrij te hebben gemaakt voor de herlancering van de site, die vorig jaar een mislukte start kende. Managing director André van Remmerden zei aan de vooravond van de herstart dat hij van Spott.nl een van de twee grootste veilingsites van Nederland ging maken. “Spott.nl was één keer een risee, dat zal onder mijn verantwoordelijkheid geen tweede keer gebeuren.” Geldzorgen en een gebrek aan vertrouwen bij zijn aandeelhouders hebben de herstart echter doen mislukken. Van VNU is bekend dat het niet ruim bij kas zit: de aankoop van marktonderzoeksbureau AC Nielsen vraagt een investering van 2,6 miljard euro, terwijl verkoop van de tijdschriftengroep aan het Finse Sanoma ‘slechts’ 1,25 milard euro opbracht.