Restwaardes snel gedaald in derde kwartaal

Redactie Redactie
• Laatste update:

Over heel Europa bekeken zijn de restwaardes de laatste twaalf maanden met 1,3% afgenomen: het gemiddelde voertuig bracht in oktober na drie jaar nog 38,4% van zijn nieuwwaarde op, tegen 39,6% een jaar geleden.
Samen met België, Duitsland en Tsjechië onttrekt Nederland zich grotendeels aan de malaise. Gedurende de laatste twaalf maanden stegen de restwaardes in ons land met 0,3%. Alleen in het laatste kwartaal werd een grote daling geregistreerd: -3,2%. In vergelijking met andere landen steekt Nederland desalniettemin gunstig af. Als de restwaardes van alle landen op een index van 100 worden gesteld, komt Nederland op 113 uit. Dat cijfer is vooral te danken aan de diesels: die komen uit op 137, terwijl benzineauto’s op 103 worden gesteld.
Vooral het lagere middensegment (A3, Astra) bij beide brandstofsoorten en het hogere middensegment bij de diesels (A4, 3-serie, C-klasse) zijn verantwoordelijk voor de relatief goede cijfers. Het executive-segment bij de benzineauto’s (A6 etc.) is met 98 op 100 verantwoordelijk voor een negatieve uitschieter.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Restwaardes snel gedaald in derde kwartaal | Automotive Online

Restwaardes snel gedaald in derde kwartaal

Redactie Redactie
• Laatste update:

Over heel Europa bekeken zijn de restwaardes de laatste twaalf maanden met 1,3% afgenomen: het gemiddelde voertuig bracht in oktober na drie jaar nog 38,4% van zijn nieuwwaarde op, tegen 39,6% een jaar geleden.
Samen met België, Duitsland en Tsjechië onttrekt Nederland zich grotendeels aan de malaise. Gedurende de laatste twaalf maanden stegen de restwaardes in ons land met 0,3%. Alleen in het laatste kwartaal werd een grote daling geregistreerd: -3,2%. In vergelijking met andere landen steekt Nederland desalniettemin gunstig af. Als de restwaardes van alle landen op een index van 100 worden gesteld, komt Nederland op 113 uit. Dat cijfer is vooral te danken aan de diesels: die komen uit op 137, terwijl benzineauto’s op 103 worden gesteld.
Vooral het lagere middensegment (A3, Astra) bij beide brandstofsoorten en het hogere middensegment bij de diesels (A4, 3-serie, C-klasse) zijn verantwoordelijk voor de relatief goede cijfers. Het executive-segment bij de benzineauto’s (A6 etc.) is met 98 op 100 verantwoordelijk voor een negatieve uitschieter.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.