Carglass gaat plaagbellers te lijf

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het Korps Landelijke Politiediensten kon het misbruik al aanpakken door gebruik te maken van zogenaamde ‘SMS-bombardementen’, maar Carglass streefde naar een technische oplossing. Die heeft KPN nu ontwikkeld. Als via een vaste procedure in het call-center is vastgesteld dat het om een ‘plaagbeller’ gaat, kan met één druk op de knop het nummer tijdelijk worden afgesloten van het gratis servicenummer. In plaats daarvan verschijnt een boodschap dat men contact tot stand kan brengen via een betaald nummer.
Carglass hoopt hiermee de druk op het call-center te verlichten, de irritatie terug te brengen en de efficiency te verhogen. Maar het bedrijf wil ook de kosten aanzienlijk omlaag brengen. Bij een gratis servicenummer zijn de kosten immers voor de eigenaar van het nummer. Gemiddeld een op de vijf telefoontjes is een plaagbeller.
Carglass heeft overigens ook een nieuwe general manager: Douwe Bekius. Zijn voorganger, Frans van Haaren, gaat zich als general manager developing markets richten op de internationale uitbreiding van Carglass-moeder Belron International. Bekius is afkomstig uit de transportsector. De laatste vijf jaar werkte hij voor Van Gend & Loos Euro Express Benelux.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Carglass gaat plaagbellers te lijf | Automotive Online

Carglass gaat plaagbellers te lijf

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het Korps Landelijke Politiediensten kon het misbruik al aanpakken door gebruik te maken van zogenaamde ‘SMS-bombardementen’, maar Carglass streefde naar een technische oplossing. Die heeft KPN nu ontwikkeld. Als via een vaste procedure in het call-center is vastgesteld dat het om een ‘plaagbeller’ gaat, kan met één druk op de knop het nummer tijdelijk worden afgesloten van het gratis servicenummer. In plaats daarvan verschijnt een boodschap dat men contact tot stand kan brengen via een betaald nummer.
Carglass hoopt hiermee de druk op het call-center te verlichten, de irritatie terug te brengen en de efficiency te verhogen. Maar het bedrijf wil ook de kosten aanzienlijk omlaag brengen. Bij een gratis servicenummer zijn de kosten immers voor de eigenaar van het nummer. Gemiddeld een op de vijf telefoontjes is een plaagbeller.
Carglass heeft overigens ook een nieuwe general manager: Douwe Bekius. Zijn voorganger, Frans van Haaren, gaat zich als general manager developing markets richten op de internationale uitbreiding van Carglass-moeder Belron International. Bekius is afkomstig uit de transportsector. De laatste vijf jaar werkte hij voor Van Gend & Loos Euro Express Benelux.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.