Renault eist 1,5 miljoen van Hub

Redactie Redactie
• Laatste update:

m. Oss en Nijmegen) wordt ervan beschuldigd door een reactie op www.automotive-online.nl ‘het imago van Renault bij potentiële kopers te hebben geschaad’. In die tekst, die op 9 oktober 2001 op onze site werd geplaatst, wordt onder meer sympathie betuigd aan de opstandige dealers die het vertrouwen in het bestuur van de dealervereniging hadden opgezegd. Verder luidt de aanklacht dat Hub een ‘bijzonder rancuneuze tekening’ heeft verspreid onder de Renault-dealers. Renault beroept zich op de ontbindende voorwaarde binnen de zogenaamde vaststellingsovereenkomst, die de dealer oplegt ‘zich te onthouden van elke vorm van negatieve publiciteit over Renault en van iedere uitlating jegens derden die het imago van Renault en van Renault Nederland in het bijzonder zouden kunnen schaden’.
Directeur/eigenaar van Hub Auto Shopping Center Jan Renders wil weinig over de kwestie kwijt: “Ik kan en wil het verhaal niet ontkrachten, dan zou mijn geweten gaan opspelen. Maar je moet geloof hebben in de Nederlandse rechtstaat en knokken voor je recht. Daarom heb ik het volste vertrouwen in een goede afloop.” Renault Nederland onthoudt zich van commentaar “zolang de zaak onder de rechter is”.
De kwestie tussen Renault en Renders valt te plaatsen in het kader van de problemen die al maanden spelen tussen de importeur, de dealervereniging en een groep ‘opstandige’ Renault-dealers. Die groep vond dat importeur en dealervereniging met elkaar samenspannen om o.m. een omstreden variabele margeregeling door te drukken. In de gewraakte reactie op de site van Automotive verwijt Renders het bestuur van de RDV onvoldoende daadkrachtig optreden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Renault eist 1,5 miljoen van Hub | Automotive Online

Renault eist 1,5 miljoen van Hub

Redactie Redactie
• Laatste update:

m. Oss en Nijmegen) wordt ervan beschuldigd door een reactie op www.automotive-online.nl ‘het imago van Renault bij potentiële kopers te hebben geschaad’. In die tekst, die op 9 oktober 2001 op onze site werd geplaatst, wordt onder meer sympathie betuigd aan de opstandige dealers die het vertrouwen in het bestuur van de dealervereniging hadden opgezegd. Verder luidt de aanklacht dat Hub een ‘bijzonder rancuneuze tekening’ heeft verspreid onder de Renault-dealers. Renault beroept zich op de ontbindende voorwaarde binnen de zogenaamde vaststellingsovereenkomst, die de dealer oplegt ‘zich te onthouden van elke vorm van negatieve publiciteit over Renault en van iedere uitlating jegens derden die het imago van Renault en van Renault Nederland in het bijzonder zouden kunnen schaden’.
Directeur/eigenaar van Hub Auto Shopping Center Jan Renders wil weinig over de kwestie kwijt: “Ik kan en wil het verhaal niet ontkrachten, dan zou mijn geweten gaan opspelen. Maar je moet geloof hebben in de Nederlandse rechtstaat en knokken voor je recht. Daarom heb ik het volste vertrouwen in een goede afloop.” Renault Nederland onthoudt zich van commentaar “zolang de zaak onder de rechter is”.
De kwestie tussen Renault en Renders valt te plaatsen in het kader van de problemen die al maanden spelen tussen de importeur, de dealervereniging en een groep ‘opstandige’ Renault-dealers. Die groep vond dat importeur en dealervereniging met elkaar samenspannen om o.m. een omstreden variabele margeregeling door te drukken. In de gewraakte reactie op de site van Automotive verwijt Renders het bestuur van de RDV onvoldoende daadkrachtig optreden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.