`Wat heeft Hertz te verbergen?`
Stelios liet zich door de pers uitgebreid fotograferen voor het pand van zijn aartsrivaal en toog vervolgens naar binnen om te informeren naar de huurprijs van een Mercedes A-Klasse. Tot een huurovereenkomst kwam het niet; Stelios gaf breed grijnzend de tariefkaart terug aan de baliemedewerker met de woorden “Far too expensive”.
Tim van Beek, algemeen directeur Hertz Nederland, haalt zijn schouders er over op: “We hebben absoluut niets te verbergen. Het is gewoon een publiciteitsstunt, ze hebben ons nodig om reclame te maken. Onze prijzen fluctueren niet.”
De campagne is een vervolg op de strijd tussen beide verhuurders eerder dit jaar, die eindigde in een kort geding waarin Hertz in het gelijk werd gesteld. EasyCar adverteerde toen met ‘De beste reden om bij EasyCar een auto te huren, vindt u op Hertz.nl’. Volgens Stelios verloor hij die zaak omdat de vergelijking te algemeen was en deze nieuwe campagne is dan ook bedoeld als een provocatie: “Ik hoop dat Hertz ons weer voor de rechter daagt, dat is precies onze bedoeling. Wij claimen het recht consumenten te vertellen waar ze het goedkoopst uit zijn.”
Of Stelios zijn zin krijgt, is nog maar de vraag. Van Beek heeft nog geen concrete plannen: “We blijven hier kalm onder, maar we bestuderen alle opties.”